Artystyczny nastrój w H&M tej jesieni

10.12.2008 12:16

Ludowy romantyzm, kształtny i sportowy, eleganckie retro i artystyczna bohema inspirują grupę projektantów H&M w tym sezonie. Mieszanka kilku, a nawet wszystkich kierunków – oto sposób na funkcjonowanie mody tej jesieni. Kreatywność jest niezbędna, podobnie jak ogrom stylu. Globalny folk i świat sztuki są ważnymi odnośnikami tej jesieni.

Ludowy romantyzm, kształtny i sportowy, eleganckie retro i artystyczna bohema inspirują grupę projektantów H&M w tym sezonie. Mieszanka kilku, a nawet wszystkich kierunków – oto sposób na funkcjonowanie mody tej jesieni. Kreatywność jest niezbędna, podobnie jak ogrom stylu.

- Globalny folk i świat sztuki są ważnymi odnośnikami tej jesieni. Inspiruje nas nie jeden artysta lub gatunek, lecz cała artystyczna scena - historyczna oraz współczesna – mówi nowa szefowa działu projektów H&M, Ann-Sofie Johansson.

Inspiracje:

Kultury świata
Inspirując się innymi kulturami, koncentrujemy się na solidnym projekcie i jakości. Styl ludowy jest widoczny w wykonaniu, kolorach i motywach zaczerpniętych z całego świata.

Wpływ strojów sportowych
Przemysł ubrań sportowych, skoncentrowany wokół funkcjonalności i wykonania, jest doskonałym źródłem inspiracji zarówno dla materiałów, projektów, jak i dla detali.

Kroje, wykonane z materiałów zainspirowanych strojami sportowymi, sprawiają wrażenie nowości, podobnie jak detale, na przykład zatrzaski, zapięcia na rzepy, sznurki do ściągania i kaptury, które zwiększają funkcjonalność tych ubrań.

Sztuka i dekadentyzm
Scena artystyczna jest w tym sezonie inspirującym źródłem. Wygląd jest zaczerpnięty z dekadenckiego stylu życia bohemy lat 20., psychodelicznych nadruków z lat 70., stylu pop-art lat 60. i kolorowego rzemiosła.

Projekty są także zaczerpnięte z berlińskiego kabaretu lat 30., dramatycznego gotyku i ekscentrycznego stylu jako takiego.

Krój retro
Moda retro, choć nie jest głównym tematem w tym sezonie, wciąż inspiruje kroje. Ostre, androgeniczne sylwetki lat 40. są widoczne na tle kontrastujących kształtnych i eleganckich linii, zainspirowanych latami 70. Kluczowy jest również poetycki romantyzm z końca XIX wieku.

Sylwetka
Kontrastująca wąska i szeroka, długa i krótka. Półdopasowana, nie obcisła.

Kolory
Od neutralnych beży i szarości po czarny i biały, stłumione kolory kamieni szlachetnych i klarowne lub łagodne barwy jaskrawe.

Wzory i nadruki
Etniczny, graficzny, psychodeliczny, ręcznie malowany styl, klasyczne kraty i paski, abstrakcyjne, orientalne, kwiatowe.


Materiały
Nylon, poliester, ciężki bawełniany diagonal, sztruks, koronka, aksamit, wełna, lekkie materiały wyglądające na ciężkie, podwójne sploty, mieszanki, materiały organiczne.

Kluczowe ubrania
Ubrania damskie: tunika, ludowa bluzka i sukienka, szerokie spodnie, szeroka spódnica, gorset, marynarka, sweter rozpinany, pulower, trencz, parka, T-shirt, dżinsy.

Ubrania męskie: koszula, dopasowane spodnie, marynarka, garnitur, spodnie robotnicze, dżinsy, dżersej, sweter rozpinany, koszulka bez rękawów, kurtka ocieplana, parka, T-shirt.

Dodatki
Damskie: kolczyki, bransoletki, ręcznie robiona biżuteria, biżuteria w stylu antycznym, rajstopy, kapelusz, długie apaszki, rękawiczki, botki, botki sznurowane, szeroki pasek, miękka duża torba, beret.

Męskie: krawat, muszka, szaliki z tkaniny i cienkiej dzianiny, czapki ze sztucznego futra, skórzane rękawiczki, nylonowa sportowa torba, weekendowa torba z miękkiej skóry, buty jeździeckie, buty sznurowane.

Założona w Szwecji w 1947 roku firma H&M jest synonimem wysokiej jakości aktualnej mody w przystępnych cenach. H&M posiada szeroką gamę produktów podzieloną na wiele konceptów damskich, męskich, młodzieżowych, dziecięcych i kosmetycznych.

Firmowe kolekcje odzieżowe są tworzone przez własnych projektantów, grafików i zaopatrzeniowców. H&M zatrudnia ponad 68000 osób w ponad 1500 sklepach w 28 krajach.

H&M