Lanvin dla H&M - ekskluzywna kolekcja pełna nowoczesnej, zalotnej klasyki

23.11.2010 17:49

Firma H&M  nawiązała współpracę designerską z Lanvin – jedną z najbardziej wpływowych marek XXI wieku. Kolekcja obejmująca zarówno ubrania damskie, jak i męskie, została zaprezentowana światu 2 listopada, na trzy tygodnie przed pojawieniem się w sklepach, a debiut Lanvin for H&M należał do najbardziej wyczekiwanych wydarzeń roku w świecie mody.

 

 

Kolekcja zaprojektowana przez dyrektora artystycznego Albera Elbaza oraz projektanta odzieży męskiej, Lucasa Ossendrijvera, jest dostępna w sprzedaży od 23 listopada w około 200 sklepach H&M na całym świecie.

 

 

– Firma H&M złożyła nam propozycję współpracy i próby przedstawienia marzeń, jakie stworzyliśmy w Lanvin szerszemu kręgowi odbiorców, a nie po prostu przygotowania tańszych ubrań. W przeszłości odżegnywałem się od tworzenia kolekcji dla masowego odbiorcy, ale zaintrygowało mnie, że w tym przypadku to firma H&M chce być bardziej luksusowa, niż Lanvin miałaby stać się masową. To było wyjątkowe doświadczenie, podczas którego dwie firmy z przeciwnych biegunów pracowały razem, bo wyznają tę samą filozofię: dostarczać radość i piękno kobietom i mężczyznom na całym świecie – powiedział Alber Elbaz, dyrektor artystyczny Lanvin.

 

 

– Jesteśmy zachwyceni kolekcją Lanvin dla H&M, to szalenie ekscytujące chwile. Lanvin wniesie do H&M francuską tradycję luksusu, nowoczesnego i zarazem radosnego. Jest to kolekcja w typowym dla Lanvin stylu, z charakterystyczną linią i krojem, z dbałością o formę i detal, zarówno w wersji męskiej, jak i damskiej. Listopadowa premiera będzie pełna cudownych niespodzianek – oceniała Margareta van den Bosch, creative advisor H&M.

 

 

Alber Elbaz, który pojawił się w Lanvin jako dyrektor artystyczny w roku 2001, zdążył już przekształcić tę paryską markę, założoną w 1889 r. przez Jeanne Lanvin, w mocarstwo mody tryskające pomysłami i kreatywnością. Alber Elbaz torował tam drogę wielkim trendom minionej dekady z takimi detalami, jak wstążki, kokardy, perły, surowe brzegi tkanin, bogata kolorystyka i metaliczne ozdoby. Alber Elbaz ma mistrzowską rękę do kroju i instynkt w odniesieniu do tkanin, obie te cechy wyraźnie widoczne na jego pracach stanowią jego indywidualną sygnaturę, dzięki której wszystkie ubrania Lanvin są natychmiast rozpoznawalne.

 

 

Od czasu wprowadzenia nowej linii męskiej w roku 2006 Alber Elbaz przekształcił też męską garderobę, wnosząc do niej aurę zrelaksowanej elegancji, równie niezwykłej, jak w ubraniach damskich. Marka Lanvin została zaproszona przez H&M do najnowszej współpracy projektanckiej. Wcześniejsze kolekcje projektowali miedzy innymi Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Comme des Garçons i Sonia Rykiel.

 


zdjęcia z kampanii reklamowej: David Sims
na zdjęciach: Natascha Poly, Hannelore Knuts, Tati Cotliar, Simon Nessman, Jane Schmitt i Garance Dumont

 

Absolutna esencja marki Lanvin jest już dostępna dla każdego od 23 listopada, kiedy to ekskluzywna kolekcja Lanvin dla H&M pojawiła się w około 200 sklepach na całym świecie. Alber Elbaz, dyrektor artystyczny Lanvin, stworzył dla H&M nadzwyczaj ambitną kolekcję w postaci osobnych linii: damskiej i męskiej, z charakterystycznymi cechami tego domu mody, dzięki którym każdy z elementów kolekcji jest natychmiast rozpoznawalny jako dzieło Lanvin.

 

 

Dla pań mamy sukienki o niesamowitych krojach i w radosnych kolorach, ubrania pełne paryskiej wytworności i dodatki w zabawnym stylu joie de vivre. Panowie znajdą tu całą nową garderobę upragnionych, uaktualnionych klasyków, jak smokingi do noszenia w ciągu dnia i spodnie joggingowe o zupełnie nowym sportowym zabarwieniu.

 

 

– Czym jest dzisiaj luksus? Czy luksusowy może oznaczać ekskluzywny i demokratyczny jednocześnie? W jaki sposób możemy tworzyć luksus dla szerszego odbiorcy? Świat wokół nas zmienia się bardzo szybko i sam coraz częściej zadaję sobie takie pytania. Efekty pracy projektanta kierowane są często do bardzo wąskiej grupy ludzi, a w kolekcji dla H&M chodziło o próbę przedstawienia snu o luksusie szerokiemu kręgowi odbiorców. Dla mnie to doświadczenie było jak powrót do szkoły – tłumaczy Alber Elbaz, dyrektor artystyczny Lanvin.

 

 

– Alber Elbaz jest niesamowicie uzdolniony; rzadko zdarza się pracować z kimś tak uważnym i zaangażowanym we wszystko. On cały czas tworzy i stylizuje, to jest jak niekończąca się wyobraźnia. Elbaz jest dość niekonwencjonalny, jeśli chodzi o szukanie nowych rozwiązań i potrafi walczyć o swoje wizje. Podziwiam go, to prawdziwy artysta – mówi Margareta van den Bosch, creative advisor H&M.

 

 

Każda sukienka z damskiej kolekcji Lanvin dla H&M stanowi zupełnie unikatowy, samodzielny projekt. Lanvin łączy bogactwo wielkich, kwiecistych nadruków z mini-sukienką, której krój i marszczenia współgrają z energią wzoru. Fioletowa lub jaskraworóżowa sukienka na jedno ramię ma bufiasty rękaw o niewiarygodnej lekkości, a granatowa lub fioletowa sukienka z jedwabiu ma marszczone rękawy, surowe krawędzie wokół dekoltu i bardzo ważne rypsowe wstążki w talii. Natomiast sukienka balerina z rozszerzanym dołem posiada trzy warstwy falban i mnóstwo bajecznego czerwonego tiulu.

 

 

Na to wszystko można narzucić doskonałą, czarną kurtkę smokingową albo czarny, wieczorowy płaszcz z jedwabnej satyny z nieobrobionymi brzegami i kołnierzem ze sztucznego futra. Gruby płaszcz z imitacji futra ma kształt kardiganu i ciemne wykończenia, kamizelka z imitacji futra ma rypsowe wiązania, jest też niewiarygodny dwurzędowy płaszcz ze sztucznego futra. W kolekcji znajdą się trzy modele T-shirtów ze specyficznymi zdobieniami, jak rysunek trzech dziewcząt Lanvin w sukienkach naszytych z materiału czy rysunek twarzy z wystającymi z niego rzęsami z cekinów.

 

 

zdjęcia z look book: Stéphane Gallois
na zdjęciach: Irina Lazareanu i Vincent Olivieri

 

Ten zabawny ton widoczny jest także w dodatkach, jak buty na obcasach zdobione biżuterią i wstążkami, ozdobne torby, rękawiczki, okulary przeciwsłoneczne i naszyjniki robiące wrażenie, jakby były dziełem dziecka, które tworzy nowe rzeczy z biżuterii mamy.

 

Alber Elbaz


Margareta van den Bosch

 

Kolekcja męska, autorstwa projektanta odzieży męskiej Lanvin, Lucasa Ossendrijvera, łączy elementy tradycji z wymogami XXI wieku, dając całą garderobę pożądanych ubrań. Smoking potraktowano jak codzienną podstawę, zwłaszcza, że ma swobodny krój i nosi się go do dobranych eleganckich spodni joggingowych wykończonych rypsem. Są też codzienne spodnie smokingowe z plisowanym szerokim pasem w talii i koszule z karczkiem lub szczypanką na torsie kompletujące strój zarówno dzienny, jak i wieczorowy.

 

W sercu kolekcji są elementy samodzielne, na przykład krótka marynarka na trzy guziki, kardigany z cienkiej dzianiny albo bluzy z kapturem zapinane na suwak, niezbędne dla warstwowego wizerunku w stylu swobodnej elegancji. Jest dwurzędowy płaszcz i trencz, a wśród dodatków połyskują metalicznymi barwami buty i cekinowe krawaty. Perfekcyjny look w stylu Lanvin zapewniają kolekcji czarujące, duże muchy w różnych kolorach.



 


 

H&M
39,90 - 799 PLN
Tagi: