Lous - sylwetka projektanta

15.04.2013 14:25

Lous to dwie dziewczyny, dwa charaktery, jeden cel i wspólna filozofia - użytkowe i potrzebne ubrania. Ta młoda, warszawska marka powstała w wyniku spotkania dwóch skrajnych temperamentów. Estetyczny minimalizm, wygoda i precyzyjny krój to podstawa ich każdej kolekcji.

 

 

 

Projektantki tworzą proste i użytkowe formy o krojach wyrozumiałych dla kobiecych sylwetek. Wszystkie projekty są wykonane z naturalnych i najwyższej jakości tkanin. Ubrania marki Lous są dostępne na shwrm.pl.

 

 

Skąd pomysł na markę i co było pierwszą rzeczą jaką zaprojektowałyście?

Pomysł na markę kiełkował w naszych głowach, ale w każdej trochę inaczej. Ren chciała szyć, być blisko odbiorcy. Ja chciałam stworzyć markę. Nie znałyśmy się. Wpadłyśmy na siebie z powodu jednej sukienki - naszej pierwszej.

 

 

Czarna, prosta, z kieszeniami i dekoltem w kształcie litery V, podtrzymywanym przez miętowy pasek na karku. Ta sukienka jest w pewnym sensie odzwierciedleniem naszego myślenia, gdzie prostota i wygoda oznacza uświadomioną kobiecość.

 

 

Skąd czerpiecie inspiracje do nowych kolekcji?

Poznajemy się. Wymiana opinii, wrażeń i doświadczeń otwiera nam w głowach nowe przestrzenie. Bardzo się różnimy - jak ogień i woda, ale zainteresowania mamy te same. Czystość i prostota formy w naszych kolekcjach ma swoje korzenie w kulturze wschodu. Odrzucenie dekoracyjności, na rzecz uwypuklenia formy - tak jak w latach 50.

 

 

Nasze myślenie o ubraniach wynika z obserwacji świata architektury, fotografii i grafiki. Nowa kolekcja wynika z poprzedniej. W procesie projektowania zazwyczaj powstaje mnóstwo pomysłów, na więcej niż jedną kolekcję. Dlatego niektóre pojawiają się dopiero w następnych sezonach, i wokół nich tworzymy całość.

 

 

Kim jest kobieta Lous?

Na pewno jest świadoma własnej wartości, dynamiczna i dojrzała. Doskonale wie czego chce. Ceni prostotę, jakość i swój czas.

 

 

Co sądzicie polskim przemyśle modowym?

Nie nazwałybyśmy go przemysłem. To rynek w którym jest bardzo dużo do zrobienia, ale dzięki temu jest przestrzeń na nowe, ciekawe inicjatywy. To dobry grunt dla młodych marek.

 

 

 

 

Showroom