Paprocki&Brzozowski for Reserved wiosna/lato 2008

03.04.2008 11:14
Marka Reserved podjęła współpracę z dobrze znanym na polskim rynku mody duetem projektantów Paprocki & Brzozowski. Przygotowali oni ubrania dla Reserved na sezon wiosenno-letni. Projektanci pokazali ponad pięćdziesiąt niezwykłych modeli. Kolekcja zainspirowana jest letnim stanem zakochania - ulotnością chwili, tym, co nazywa się czasem motylami w brzuchu, tajemnicą pierwszych miłosnych uniesień...

Polska marka odzieżowa Reserved, należąca do spółki LPP, w ślad za zachodnimi gigantami mody, postanowiła zlecać przygotowywanie pojedynczych kolekcji znanym projektantom. Pierwszy z nich to dobrze znany duet projektantów Paprocki & Brzozowski. Przygotowali oni ubrania dla Reserved na sezon wiosenno-letni. W Polsce te dwa nazwiska na pewno przyciągną wielu klientów do marki Reserved, a z kolei zagraniczne sklepy Reserved będą poprzez tą kolekcję promować polskich projektantów mody.

Kolekcja Paprocki & Brzozowski for Reserved dostępna jest tylko w 22 najelegantszych salonach marki. Ubrania sprzedawane są od marca. Zwyczaj wynajmowania najlepszych kreatorów do tworzenia tanich kolekcji przez firmy sprzedające modę masową króluje na zachodzie Europy i w USA od kilku sezonów.

Przykładem może być choćby opisywana już przez UnU Magazyn kolekcja Roberto Cavalli dla H&M, czy kolekcje Karla Lagerfelda dla H&M, Giorgio Armani dla Pumy czy Stelli McCartney dla Adidasa. Wydaje się, że marka Reserved ma szansę wiele zyskać dzięki współpracy z duetem Paprocki & Brzozowski, ich pozycja w polskiej modzie jest bowiem mocna i ugruntowana.

Stroje z wcześniejszych kolekcji projektantów przeznaczone były przede wszystkim dla gwiazd polskiej sceny rozrywkowej. Noszą je między innymi Joanna Brodzik, Magdalena Cielecka, Kora i Reni Jusis. Nic dziwnego, nie każdy bowiem może sobie pozwolić na wydanie 3 czy 5 tysięcy złotych na piękny, markowy, ale jednak pojedynczy ciuch.

Kolekcja Paprocki & Brzozowski for Reserved przeznaczona jest dla wszystkich, bo ubrania w Reserved kosztują znacznie mniej niż w butikach P&B, ceny ubrań z najnowszej kolekcji są naprawdę przyjemne dla portfela - od 49 zł za t-shirty po 199 zł za sukienki.

Stroje zaprojektowane dla Reserved są bardziej stonowane niż zainspirowana "Powiększeniem" Antonioniego ostatnia autorska kolekcja P&B "Blow Up", w której królowały perwersyjne lateksy i zmysłowe przezroczystości. Projektanci pokazali ponad pięćdziesiąt niezwykłych modeli. Kolekcja zainspirowana jest "letnim stanem zakochania" - ulotnością chwili, tym, co nazywa się czasem "motylami w brzuchu", tajemnicą pierwszych miłosnych uniesień.

- Spacer po łące pełnej motyli, słońce, wiatr, a potem oglądanie gwiazd na niebie letnią nocą – takie  radosne obrazy mieliśmy w głowach - mówią projektanci. - Potem przerobiliśmy je oczywiście w naszym stylu. Bo nasza moda zawsze jest raczej nowoczesna, czasem trochę drapieżna i prowokująca, chociaż zawsze elegancka. Nigdy nie byliśmy przesadnie tradycyjni, chociaż  w tej kolekcji często nawiązujemy do tradycji, bawiąc się nią i zmieniając.

Kolekcja zaprojektowana jest według potrójnego klucza:

- romantyczny i lekki, bezproblemowy, może trochę leniwy poranek,
- wygodne ale szykowne popołudnie w mieście,
- swobodnie elegancki seksowny ciepły wieczór na plaży lub na imprezie.

Tym trzem założeniom odpowiadają trzy różne linie ubrań: Romantic, Sensual i Desire. Dominujące kolory to wiosenna biel, ecru i beż, lekkie, romantyczne turkusy, błękity i zgaszony róż, spokojne szarości i srebra oraz tradycyjnie elegancka czerń.

Projektanci przygotowali ultrakobiece fasony, zawsze charakterystyczne dla ich autorskich kolekcji, nawet w prostych wzorach przemycając wiele zaskakujących detali - takich jak naszywane kamienie, stylizowane stare koronki i oryginalne, stworzone specjalnie do tej kolekcji nadruki. Nawiązują one do poszczególnych linii kolekcji i będą zapewne sporym zaskoczeniem.

- Zaprojektowane wzory nawiązują do naszych inspiracji – podkreśla duet projektantów - Motyle w brzuchu to zabawne oddanie stanu zakochania, zmysłowe czerwone usta  kojarzą się z pierwszym pocałunkiem, z pożądaniem, a różowe róże, łabędzie i koronki to romantyczne obrazki, przywołujące na myśl takie pierwsze romantyczne wspomnienia.

To oczywiście takie klisze, którymi się bawimy i przerabiamy używając np. pojawiających się czasem napisów i elementów stylistyki punk. Użyliśmy ich głównie na projektowanych T-shirtach, nadając im wyrazistość poprzez foliowanie i nabłyszczanie lub dodanie naszywanych kamieni. Wyjątek stanowi nasz autorski nadruk na tkaninie (tzw. all over) - delikatne, romantyczne róże i motyle, z której zostały uszyte bluzki.

- Postawiliśmy na naturalność – podkreślają Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski. Wszystkie ubrania stworzono z bardzo delikatnych, naturalnych tkanin takich jak szyfon i len, cienki batyst i plisowany jedwab. Znaczną część kolekcji stanowić stanowią też wygodne dzianiny i bawełny. Projekty Paprocki&Brzozowski for Reserved wciąż zaskakują wszystkich fanów mody swoją oryginalnością, a jednocześnie codzienną uniwersalnością.

Poniżej zdjęcia z premierowego pokazu kolekcji Paprocki&Brzozowski for Reserved:











Poniżej zdjęcia zza kulis pokazu:










Duet Paprocki&Brzozowski przy pracy:



fot. Reserved

Paprocki&Brzozowski, Reserved
49 - 199 PLN