Alfa Spider

24.08.2007 13:33
Alfa Spider to wolność, najnowsza technologia, to włoska elegancja, którą widać na światowych drogach. Następca Giulietty Spider i niezapomnianego Duetto - prawdziwych ikon w świecie motoryzacji - aktualny model zaprezentowany w Genewie na Salonie Samochodowym, zdobył tytuł Cabrio of the Year 2006. Najbardziej fascynujące i zaawansowane technologicznie dziecko nowej generacji samochodów Alfa Romeo.

Alfa Spider to wolność, najnowsza technologia, to włoska elegancja, którą widać na światowych drogach. Następca Giulietty Spider i niezapomnianego Duetto - prawdziwych ikon w świecie motoryzacji - aktualny model zaprezentowany w Genewie na Salonie Samochodowym, zdobył tytuł Cabrio of the Year 2006. Alfa Spider jest najbardziej fascynującym i zaawansowanym technologicznie dzieckiem nowej generacji samochodów Alfa Romeo.

Jest to samochód całkowicie włoski, który powstał przy współpracy Centro Stile Alfa Romeo i dwóch włoskich projektantów, którzy wyznaczają tendencje w światowej stylistyce: Giugiaro i Pininfarina. Ten podstawowy, charakteryzujący się prostotą styl, kumuluje w sobie zarówno elegancję jak i muskulaturę formy: Alfa Spider to nie tylko piękno, ale również technologia i sportowe serce na najwyższym poziomie. Przyjemne wnętrze o bogatym awangardowym wyposażeniu informuje o powrocie legendy.

Opływowe linie, które poddają się ruchom wiatru, sportowy pazur, włoski charakter powodują, że każda podróż staje się niezapomniana. Charakterystyczny, jedyny w swoim rodzaju przód Alfy Spider, z niebywałą dumą podkreśla bliski związek z Alfą Brera, odwołując się równocześnie do bogatej tradycji samochodów odkrytych Marki Alfa Romeo. Elegancki tył to esencja linii i nawiązanie do już historycznej Giulietty Spider z lat 50, uniwersalnej ikony w historii motoryzacji.

Rezultatem tego połączenia jest doskonały, przestronny model (długość 4396 mm, szerokość 1830 mm) o stylu czystym i wyrafinowanym. Formuła jest prosta: dwa miejsca oraz elektryczny dach z grubej tkaniny - jak w tradycyjnej Alfie Romeo - są to elementy najbardziej podstawowe i klasyczne, które powinny znajdować się w samochodzie tej kategorii, przeznaczonym dla kierowców pragnących zasmakować wolności i fantazji. 

Rozwiązania stylistyczne Alfy Spider są niezwykle zrównoważone, odpowiedni design nadaje specjalną jakość. Samochód sprawia wrażenie bardzo zrywnego. Efekt ten został uzyskany dzięki zachowaniu stylizacji typowej dla Alfy: szerokim oponom, czterem końcówkom układu wydechowego i charakterystycznemu roll-bar. Oprócz tego został zachowany charakter typowy dla Alfy, czyli elegancja, sportowy duch i wyrafinowany styl. Reflektory są silne i penetrujące, podkreślone zostały ich najważniejsze elementy, są zintegrowane z linią pokrywy silnika, a jednocześnie wypuszczone w stronę drogi, w stronę przyszłości.

Silny i zapewniający poczucie bezpieczeństwa uścisk: tak kierowca i pasażer zostają przyjęci na pokład Alfy Spider. Efekt ten został uzyskany dzięki zastosowaniu odpowiednich komponentów, materiałów i rozwiązań technicznych oraz całkowitej jakości projektu. Zegary pokładowe są pogrupowane według logiki funkcjonowania i skierowane w stronę kierowcy. Sportowe siedzenia ze zintegrowanymi zagłówkami, regulowane w kilku płaszczyznach, by każdemu umożliwić znalezienie jak najlepszej pozycji. Klimat na pokładzie jest zawsze doskonały, czy to z dachem opuszczonym czy podniesionym, dzięki dwustrefowej klimatyzacji.

Alfa Spider może być wyposażona w wyrafinowany system telematyczny, który integruje takie urządzanie jak nawigacja satelitarna, radio samochodowe, czytnik CD/MP3, telefon głośnomówiący GSM, sterowanie głosowe i usługi bCONNECT. Ponadto posiada Sound System Bose, zapewniający doskonałą jakość odtwarzanej muzyki. Dzięki innowacyjnemu systemowi Blue&Me, urządzeniu, które jest wyposażone w sterowanie głosowe i zbudowane na bazie platformy Windows Mobile, Alfa Spider pozwala na korzystanie w samochodzie z własnego telefonu komórkowego Bluetooth i na słuchanie ulubionej muzyki zarejestrowanej na czytniku MP3 lub na jakimkolwiek innym urządzeniu z wejściem USB. Dzięki Blue&Me nie ma potrzeby odrywać rąk od kierownicy, aby wykonać telefon lub wybrać odpowiedni fragment muzyczny. Podróż Alfą Spider to czysta przyjemność.

Alfa Spider zapewnia najbardziej wyrafinowaną przyjemność, jakiej może pragnąć kierowca: dominacji na drodze. Wszystko dzięki wyszukanemu projektowi stworzonemu bez kompromisów. Doskonale precyzyjny układ kierowniczy i zawieszenie - przednie o formie wysokiego czworoboku i tylne typu Multilink są osiągnięciami najnowszej technologii i powodują, że samochód staje się bardziej stabilny na drodze podczas wykonywania manewrów. Również bezpieczeństwo aktywne Alfy Spider znajduje się na najwyższym poziomie. Oznacza to doskonałą przyczepność na drodze, zdolność hamowania i pełną kontrolę nad samochodem. Zostało to osiągnięte dzięki ABS z EBD, wyszukanemu urządzeniu VDC kontrolującemu stabilność pojazdu na drodze, ASR z MSR, który interweniuje w momencie szybkiej redukcji biegów oraz Hill Holder, ułatwiającemu ruszanie pod górę.

W celu dodatkowej ochrony kierowcy i pasażera, Alfa Spider posiada pięć poduszek powietrznych typu dual-stage, wszystkie z nich są montowane seryjnie. Prawdziwa siła tego samochodu to tak naprawdę ogromna sztywność skrętna nadwozia, (które zostało wzmocnione przez stal o wysokiej odporności, stal dual-phase i blachę wielowarstwową, spawaną również laserowo). Dzięki temu polepszone zostały osiągi samochodu, jak również ogólne bezpieczeństwo jazdy i łatwość prowadzenia.

Kto wybiera Alfę Spider, ten chce poczuć pod maską siłę jej koni mechanicznych. Alfa Romeo przewidziała dwa rodzaje silników: 3.2 JTS V6 i 2.2 JTS. Obydwa są silnikami benzynowymi, posiadającymi regulator faz Twin Phaser, który reguluje ustawienie faz zaworów ssących i wydechowych. Uzyskują moc 260 i 185 koni mechanicznych: to dwa klejnoty technologiczne stworzone tak, aby sny mogły płynąć szybciej.  Zespół napędowy - 3.2 JTS V6 to zespół napędowy najmocniejszy z całej gamy Marki, zawsze połączony ze stałym zintegrowanym napędem Q4. Jest to wynik awangardowych rozwiązań, posiadający status dzieła sztuki w tym sektorze.

Wystarczy tylko pomyśleć o przyspieszeniu: od 0 do 100 km/h osiąga w 7 sekund. Nie mniej wyrafinowany jest silnik 2.2 JTS, posiadający cztery cylindry w rzędzie, podwójny wałek rozrządu, 16 zaworów i regulator faz. Charakteryzuje się on dużą lekkością, uzyskaną dzięki blokowi silnika i głowicy, wykonanych ze stopów lekkich aluminium. Dwa obracające się na przemian wałki redukują drgania, zapewniając taką samą płynność działania, jak w silniku z sześcioma cylindrami.

Obydwa zespoły napędowe są mocne, elastyczne i mają doskonałe osiągi, wysokie wartości momentu obrotowego dostępne od niskich zakresów obrotowych silnika (230 Nm dla silnika 2.2 JTS i 322 Nm dla silnika 3.2 JTS V6), a ponadto dzięki przystosowaniu do normy emisji zanieczyszczeń Euro 4 gwarantują niskie zanieczyszczenie środowiska.

Alfa Romeo
od 147 000 PLN