Concept BlueSport roadster od Volkswagena

11.02.2009 20:02

Volkswagen powrócił modelem Concept BlueSport z ideą odrodzenia roadsterów o niewielkich wymiarach i dynamicznych silnikach. Pierwszą próbą Volkswagena była prezentacja w 2003 r. na targach we Frankfurcie prototypu ConceptR, ale koncern nie zdecydował się na rozwijanie tego pomysłu. Dwa lata później podczas Tokyo Motor Show, Volkswagen pokazał kolejny protoyup roadstera, który nazwał EcoRacer.

Volkswagen powrócił z ideą odrodzenia roadsterów o niewielkich wymiarach i dynamicznych silnikach. Pierwszą próbą Volkswagena była prezentacja w 2003 r. na targach we Frankfurcie prototypu ConceptR, ale koncern nie zdecydował się na rozwijanie tego pomysłu. Dwa lata później podczas Tokyo Motor Show, Volkswagen pokazał kolejny protoyup roadstera, który nazwał EcoRacer. Ponownie w VW pojawiły się nadzieję na produkcję samochodu dla szerokiego grona odbiorców, o ekonomicznym spalaniu oraz zwinnej, sportowej sylwetce. Teraz pojawił się Concept BlueSport i entuzjaści roadsterów mają nadzieję, że za trzecim podejściem Volkswagenowi uda się rozpocząć produkcję tego samochodu.

 

Maksymalna przyjemność jazdy przy minimalnym zużyciu paliwa: takim hasłem Volkswagen reklamuje studyjnego roadstera Concept BlueSport, prezentując go w Detroit, podczas North American International Auto Show.

 

 

 

- Kompaktowy, budzący emocje BlueSport jest jednoznacznie sygnowany przez Volkswagena. Jego silnik CleanDiesel o mocy 180 KM gwarantuje dynamikę w czystej postaci, połączoną z typową dla Volkswagena efektywnością – tak opisał ten model Prezes Zarządu Volkswagena, prof. dr Martin Winterkorn.

 

 

 

 

Nadwozie modelu Concept BlueSport zaprezentowanego na targach samochodowych w Detroit, pokryte jest srebrnym lakierem Flex, natomiast miękki składany dach jest w kolorze pomarańczowym. Front Concept BlueSport jest charakterystyczny dla nowej koncepcji designu VW, który po raz pierwszy pojawił się w modelu Scirocco, a także nowym Golfie.

 

 

Ten nowy design VW określany również w branży jako 'DNA design' jest opracowany przez trzech ludzi: Waltera de Silva (Dyrektora ds. Designu w Volkswagen Group), Flavio Manzoniego (Dyrektora Kreatywnego w Volkswagen AG) oraz Klausa Bischoffa.

 

 

- Symbioza doskonałej technologii i ponadczasowej stylistyki czyni to auto wyjątkowym samochodem sportowym. Jego forma jest czysta i zredukowana do tego, co najistotniejsze – wyjaśnia szef zespołu designu Volkswagena Walter de Silva.
We wnętrzu znajdują się detale zdradzające fascynację technologią. Uwagę przyciąga łatwy i intuicyjny w obsłudze ekran dotykowy. Skórzane fotele o lekkiej konstrukcji z jednoczęściowym oparciem, doskonale dopasowane są do charakteru samochodu.

 

 

 

Za dwoma sportowymi siedzeniami koncepcyjnego BlueSport, którego łączna długość wynosi 3,99 metra, mieści się silnik CleanDiesel (TDI) o mocy 132 kW / 180 KM z wtryskiem Common Rail i katalizatorem zasobnikowym NOx. Sześciobiegowa, dwusprzęgłowa przekładnia DSG – najoszczędniejszy i najbardziej dynamiczny system przekładni na świecie – przenosi napęd na tylne koła.

Po zaledwie 6,6 sekundy samochód osiąga 100 km/h, a jego prędkość maksymalna wynosi 226 km/h. Pozytywny wpływ na niskie zużycie paliwa (tylko 4,3 l/100 km) i na niewielką emisję CO2 mają dwa rozwiązania techniczne należące do tzw. trybu Eco: automatyczny układ Start-Stop oraz system odzyskiwania energii. Dzięki nim Concept BlueSport oszczędza w mieście do 0,2 litra paliwa na 100 kilometrów.

Volkswagen