Lancer Spotrback i Sedan dostępne w Polsce cz.3

17.09.2008 11:48
Lancer Sedan, podobnie jak inne nowe modele marki Mitsubishi, jest oferowany w 4 wersjach wyposażenia: Inform, Invite, Intense i Instyle. Nowy Mitsubishi Lancer Sedan jest dostępny w 8 kolorach nadwozia. Lancer Sedan wykorzystuje oryginalne rozwiązanie MMC - nadwozie typu RISE o podwyższonej odporności na zderzenia, radykalnie zwiększające bezpieczeństwo w kolizjach wielokierunkowych.

Wyposażenie
Lancer Sedan, podobnie jak inne nowe modele marki Mitsubishi, jest oferowany w 4 wersjach wyposażenia: Inform, Invite, Intense i Instyle. Nowy Mitsubishi Lancer Sedan jest dostępny w 8 kolorach nadwozia – metalicznych: czarnym, niebieskim, szarym, dwóch srebrnych, beżowym i czerwonym, a także białym.

Kluczowe elementy wyposażenia to:

* Wysokiej jakości system audio Rockford Fosgate z potężnym wzmacniaczem o mocy 650 W, subwooferem o średnicy 25 cm w 20-litrowej komorze, 9 głośnikami w 7 miejscach, cyfrowym procesorem dźwięku, kompensacją wpływu prędkości samochodu na jakość dźwięku, wygłuszanymi drzwiami jako komorami rezonansowymi głośników i specjalną osłoną głośników wysokotonowych.

* Układ nawigacyjny z dyskiem twardym (HDD) i 7-calowym wyświetlaczem LCD
* Głośnomówiący zestaw telefoniczny Bluetooth
* Automatyczna regulacja reflektorów i wycieraczki z czujnikiem deszczu
* System reflektorów adaptacyjnych AFS

Lancer zaoferuje również szeroki zakres wyposażenia komfortowego upraszczającego życie na pokładzie:

- System zdalnego sterowania:
1. Tryb zdalnego blokowania/odblokowywania
2. Tryb włączania/wyłączania silnika
- Tablica wskaźników i wyświetlacz wielofunkcyjny
- Całkowicie automatyczny układ klimatyzacji z filtrem powietrza
- Szyby atermiczne

- ETACS (elektroniczny system pełnej kontroli pojazdu) - kolejny bezpośredni wynik prac nad elektroniczną architekturą platformy "Project Global" - ETACS - jest zastrzeżonym prawnie, wszechstronnym , zintegrowanym systemem komputerowym, który znajduje się we wszystkich samochodach Mitsubishi przeznaczonych na rynek europejski, rozbudowanym na potrzeby Lancera i innych pojazdów opartych na tej platformie.

 

ETASC jest interfejsem mającym za zadanie uruchamianie wielu elementów bezpieczeństwa i wyposażenia komfortowego - całkowicie wbudowany i dostępny bez dodatkowych kosztów - ten wartościowy system jest bardzo elastyczny, ponieważ pozwala na dopasowanie danego pojazdu do potrzeb i wymagań klienta, zarówno w stacji serwisowej za pośrednictwem MUT-III (testera uniwersalnego) jak i, bardzo intuicyjnie, przez samego użytkownika, poprzez ekran dotykowy systemu MMCS (jeżeli jest zamontowany w pojeździe).

Ponadto, można wprowadzić dodatkowe nowe funkcje jeszcze bardziej zwiększające użyteczność pojazdu. Należą do nich, między innymi:

- System zdalnego odblokowywania/blokowania np. sygnał potwierdzenia przez kierunkowskazy, akustyczny, czas trwania sygnałów
- System zdalnego sterowania; np. wszystkie powyższe funkcje oraz otwieranie drzwi i funkcje uruchamiania silnika
- Wycieraczki: np. praca cykliczna, wycieraczki + spryskiwacze, działanie wycieraczki tylnej szyby, czujniki deszczu

- Światła zewnętrzne i oświetlenie wnętrza: np. automatyczne wyłączanie reflektorów, czujnik światła zewnętrznego, czas zapalenia lampki oświetlającej wnętrze pojazdu
- Alarm przeciwkradzieżowy: np. czas trwania alarmu, alarm paniczny
- Elektryczne podnośniki szyb: np: działanie po wyłączeniu zapłonu, położenie podnośnika niedopuszczalne dla włącznika blokady
- Kierunkowskazy, zamki drzwi, składanie lusterek i odcięcie zasilania akcesoriów
- Światła zewnętrzne: np automatyczne wyłączanie przednich i tylnych lamp przeciwmgłowych

Bezpieczeństwo 

Nowy Lancer Sedan zdobył 5 gwiazdek w testach wewnętrznych, przeprowadzanych przez Mitsubishi Motors Corporation w zgodzie z zasadami EURO-NCAP.

Nadwozie RISE

Podobnie jak wszystkie najnowsze samochody Mitsubishi, również Lancer Sedan wykorzystuje oryginalne rozwiązanie MMC - nadwozie typu RISE (o podwyższonej odporności na zderzenia) radykalnie zwiększające bezpieczeństwo w kolizjach wielokierunkowych. Jako fundament bezpieczeństwa, to prawnie zastrzeżone rozwiązanie rozprasza energię podczas zderzeń bocznych i tylnych, kontroluje odkształcenia, zwiększając bezpieczeństwo jadących samochodem oraz chroniąc układ paliwowy podczas zderzenia tylnego.

Oto szczegóły:

- zastosowanie podłużnic ze zgniatanymi komorami w części przedniej minimalizuje uszkodzenia w przypadku zderzeń czołowych z niewielką prędkością.
- proste przednie części podłużnic o przekroju ośmiokątnym i 3-wspornikowa konstrukcja skutecznie rozpraszają energię zderzenia czołowego w celu zminimalizowania odkształcenia kabiny i ochrony pasażerów.

- obecnie w bocznej i tylnej części nadwozia  wykorzystywana jest stal o bardzo wysokiej wytrzymałości na rozciąganie.
- sztywność nadwozia zwiększyło zastosowanie "wzmocnionej pierścieniowej struktury strefy wokół siedzeń kierowcy i pasażerów", której idea polega na umieszczeniu wzmocnień wokół wszystkich otworów bocznych i która minimalizuje odkształcenia będące wynikiem zderzenia bocznego

System poduszek powietrznych:

- 9 poduszek powietrznych w standardzie - w tym poduszka kolanowa kierowcy
- 2 nowoczesne podwójne przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z czujnikiem obecności pasażera; których ciśnienie napełniania dopasowane jest do siły zderzenia.

- 2 boczne poduszki powietrzne montowane w fotelach, stanowiące wyposażenie standardowe
- 4 kurtynowe poduszki powietrzne,
- 1 kolanowa poduszka powietrzna kierowcy uruchamiana w początkowej fazie zderzenia, mająca na celu ochronę dolnych kończyn. Ograniczając ruch dolnej części ciała, zwiększa skuteczność działania napinacza pasa bezpieczeństwa i poduszki powietrznej.

Układ hamulcowy Lancera obejmuje (w zależności od wersji):

* 15-calowe tarcze przednie i 14-calowe tylne,
* ABS,
* EBD,
* Asystenta hamowania.
* System aktywnej kontroli stabilności i toru jazdy Mitsubishi (ESP + T/C) (standard).

Mitsubishi
55190 - 104990