Maserati Ghibli z systemem dźwięku przestrzennego od Bowers & Wilkins

26.06.2013 14:26

Perfekcyjnie dostrojony samochodowy system nagłośnieniowy Bowers & Wilkins klasy premium opracowano z myślą o najbardziej ekscytującym modelu samochodu 2013 roku. Wkraczający na zupełnie nowe obszary, wyczekiwany Maserati Ghibli jest drugą limuzyną tego włoskiego producenta, oprócz flagowego modelu Quattroporte, która będzie konkurowała z innymi luksusowymi sedanami.

 

 

Nabywcy Ghibli będą mogli opcjonalnie wyposażyć swoje auto w system dźwięku przestrzennego klasy premium od Bowers & Wilkins, perfekcyjnie dostrojony do akustyki i wyglądu szlachetnego wnętrza nowego Maserati. Całkowicie nowe Ghibli jest nowym kierunkiem w historii Maserati - to pierwszy luksusowy sedan średniej wielkości tego producenta. Ta najbardziej przystępna cenowo i niezmiennie wyrafinowana konstrukcja Maserati może stać się samochodem roku.

 

 

- W pojeździe tak innowacyjnym i tak ekscytującym jak Maserati Ghibli, kluczową kwestią jest dopasowanie doświadczeń, jakie zapewnia pokładowy system rozrywki, do charakteru całego auta. Dlatego też nawiązaliśmy współpracę z Bowers & Wilkins - stwierdził Manfred Braeunl, dyrektor marketingu Maserati.

Od chwili rozpoczęcia działalności w 1966 r. Bowers & Wilkins słynie ze swoich innowacyjnych, niezwykle zaawansowanych konstrukcji audio. Bowers & Wilkins wyróżnia się bogatą tradycją stosowania technologicznych rozwiązań, których zadaniem jest dostarczenie słuchaczowi rzeczywistego brzmienia muzyki, bez jakichkolwiek zniekształceń, bez względu na warunki odsłuchu.

 

 

Wystarczy wspomnieć opatentowane membrany kewlarowe, zastosowane już w 1974 r. w celu rozpraszania fal stojących, diamentowe kopułki wysokotonowe, po raz pierwszy wykorzystane w 2005 r. i cenione z racji ich doskonałego stosunku wagi do sztywności, a także unikatowe konstrukcje, takie jak bezprzewodowy system muzyczny Zeppelin Air i zestawy głośnikowe z serii 800 Diamond, które można znaleźć w najlepszych światowych studiach nagraniowych, m.in. Abbey Road i Skywalker Sound.

 

 

Podobnie jak w przypadku współpracy Maserati z Bowers & Wilkins podczas prac projektowych przy Quattroporte, także w modelu Ghibli system dźwięku przestrzennego klasy premium został opracowany przy współudziale producenta wiodących technologii audio, firmy Harman. System wykorzystuje technologię przestrzenną QuantumLogic, dzięki czemu zapewnia niezwykle angażujące doświadczenie.

 

 

- Współpracując z firmą Harman, wykorzystaliśmy całą naszą ekspercką wiedzę w zakresie technologii i inżynierii, aby stworzyć system dźwiękowy dla Maserati Ghibli. W rezultacie system nie tylko zapewnia prawdziwe brzmienie muzyki, lecz także dostarcza niezwykle angażujące doświadczenie muzyczne we wnętrzu auta. Poczujesz się tak, jakbyś zajmował miejsce w pierwszym rzędzie podczas koncertu lub wręcz znajdował się na scenie - stwierdził Danny Haikin, dyrektor marki w Bowers & Wilkins.

 

 

Łącząc najlepsze technologie i komponenty stosowane w zaawansowanych konstrukcjach głośnikowych Bowers & Wilkins, wliczając w to aluminiowe kopułki wysokotonowe o rozszerzonym zakresie częstotliwości, kewlarowe jednostki średniotonowe oraz niskotonowe membrany Rohacell, z innowacyjną technologią QuantumLogic firmy Harman, system zapewnia niezrównane doświadczenie muzyczne o niesamowitej dynamice i przestrzenności. Każdy detal systemu klasy premium został zaprojektowany i akustycznie zoptymalizowany specjalnie pod kątem modelu Ghibli, będąc efektem intensywnej inżynierii i współpracy projektowej pomiędzy zespołami Maserati, Bowers & Wilkins i Harman, zapewniając bezkompromisowe, najlepsze w swojej klasie rezultaty dźwiękowe.

 

 

Maserati Ghibli jest na wskroś wyjątkowy. To pierwszy model włoskiego producenta, w którym będzie można wybrać silnik Diesla (gama jednostek napędowych zaczyna się od silnika benzynowego 3.0 V6 Twin Turbo i diesla). Najnowsze Maserati jest bardziej sportowe od swojego brata Quattroporte, wykorzystuje 8-biegową przekładnię automatyczną z możliwością manualnej zmiany przełożeń za pomocą łopatek przy kierownicy, a także napęd na tylne lub na wszystkie koła, dzięki nowemu układowi Q4. Ghibli może pochwalić się prędkością maksymalną sięgającą 284 km/h i przyspieszeniem 0-100 km/h trwającym zaledwie 4,8 s.

 

 

Specyfikacja 15-głośnikowego systemu Bowers & Wilkins dla Maserati Ghibli:

- 25-mm kopułka wysokotonowa o rozszerzonym zakresie (lewa/centralna/prawa część deski rozdzielczej, tylne drzwi)
- 100-mm kewlarowe przetworniki średniotonowe (przednie drzwi, centralna część deski rozdzielczej, prawa/lewa część tylnej półki)
- 165-mm przetworniki niskotonowe z włókna węglowego/Rohacell (przednie drzwi)
- 165-mm kewlarowe przetworniki średnio/niskotonowe (tylne drzwi)
- subwoofer 320 x 200 mm (tylna półka)
- wydajny wzmacniacz klasy D o mocy 1280 W i wykorzystujący technologię przestrzenną Harman QuantumLogic
- przestrzenna technologia Harman QuantumLogic przekształca dźwięk z dowolnego źródła stereo lub wielokanałowego w zachwycające 7.1-kanałowe przestrzenne doświadczenie audio

 

 

Maserati

Maserati jest jednym z najbardziej znanych światowych producentów sportowych aut. Firma została założona w Bolonii we Włoszech w 1914 r., a jej zaangażowanie doprowadziło do uzyskania wielu sportowych osiągnięć i stworzenia serii legendarnych samochodów szosowych i wyścigowych. Dzisiaj Maserati ze swoim trójzębem w logo pozostaje symbolem motoryzacyjnych innowacji, inżynieryjnej doskonałości i wytwornego życia.

 

 

Bowers & Wilkins

Bowers & Wilkins jest światowym liderem wśród projektantów zestawów głośnikowych klasy premium i dostawcą "prawdziwego dźwięku" z blisko 50-letnim dziedzictwem brzmienia. Jego innowacyjne, wielokrotnie nagradzane konstrukcje są zasadniczym elementem muzycznej rozrywki, zarówno w domu, jak i poza nim. Zestawy głośnikowe Bowers & Wilkins są niezwykle cenione jako absolutnie "referencyjne", czego potwierdzeniem jest ich obecność w znanych światowych studiach nagraniowych, m.in. w słynnym Abbey Road Studios i Skywalker Sound w Kalifornii. Pogląd, że trzeba doświadczyć godnego uwagi brzmienia, aby w pełni docenić dźwięk, jest poparte firmowym motto - "Posłuchaj, a zrozumiesz".

 

 

Harman

Harman projektuje, produkuje i oferuje szeroką grupę sonicznych i informatycznych rozwiązań dla branży motoryzacyjnej, klientów indywidualnych i profesjonalnych nabywców. Firma jest uwielbiana przez audiofili wywodzących się z wielu pokoleń i obsługuje profesjonalnych artystów estradowych i miejsca ich występów. Ponad 25 milionów pojazdów poruszających się dzisiaj po drogach wyposażonych jest w systemy dźwiękowe i informatyczne Harman. Obróbka dźwięku przestrzennego Harman QuantumLogic nie tylko zapewnia maksymalnie czyste brzmienie w samochodzie, lecz także pozwala wybrać jeden z wielu trybów odsłuchowych.

 

 

 

Bowers & Wilkins
Tagi: