Nowe BMW X5 już dostępne!

03.06.2013 09:45

Najpopularniejszy Sports Activity Vehicle na świecie wyznacza nowe standardy przyjemności z jazdy, luksusowego wykonania i innowacyjnych technologii. BMW X5 - prekursor nowego segmentu aut typu Sports Activity Vehicle oraz globalny i polski bestseller w swojej klasie, za sprzedażą na świecie na poziomie ponad 1,3 mln egzemplarzy od premiery modelu pierwszej generacji - rozpoczyna nowy rozdział w swojej historii.

 

 

"    Ewolucja luksusowego charakteru; szeroki wybór materiałów, wysoka jakość wykończenia, projekt i wyposażenie potęgujące atmosferę luksusu.
"    Niespotykane w segmencie połączenie wysokiej dynamiki jazdy z wydajnością.
"    Harmonijne zestawienie komfortowego wnętrza z dużą wszechstronnością użytkowania.

 

 

BMW X5 trzeciej generacji po raz kolejny ustanawia standardy stylizacji nadwozia, przestronności luksusowego wnętrza, wszechstronności, przyjemności z jazdy, wydajności i innowacyjnych elementów wyposażenia. Nowy model oferuje też klientom wyposażenie, które spełni nawet najbardziej zróżnicowane i niecodzienne wymagania.

 

 

Nabywcy, którzy zdecydują się na indywidualną konfigurację nadwozia i wnętrza mogą uzupełnić podstawowe wyposażenie auta o pakiet M Sport oraz pakiety stylizacyjne Pure Experience i Pure Excellence - elementy nadwozia i wnętrza można zamówić niemal w dowolnej konfiguracji. Ponadto, każde nowe BMW X5 wyróżnia się innowacyjnymi elementami podnoszącymi komfort użytkowania oraz ekskluzywną atmosferą przedziału pasażerskiego, w którym króluje luksusowy design i wysokogatunkowe wykończenie.

 

 

Trzecia generacja BMW X5, prekursora segmentu Sports Activity Vehicle oraz lidera sprzedaży w swojej klasie na rynku światowym i polskim, wyznacza nowe standardy stylizacji nadwozia, przestronności wnętrza, wszechstronności, wydajności oraz przyjemności z jazdy. Obserwujemy wyraźną ewolucję stylizacji charakterystycznego nadwozia w porównaniu z poprzednim modelem.

 

 

Nowy model ma mocno zaznaczony, dynamiczny przedni pas z podwójnymi okrągłymi reflektorami zachodzącymi na typową dla BMW osłonę chłodnicy w kształcie nerki i elegancko wydłużoną sylwetkę. Wzrok przyciągają profilowane linie boczne biegnące ponad wydatnymi nadkolami oraz poziome linie i masywne powierzchnie w tylnym pasie. Elementy optymalizujące aerodynamikę pojazdu, m.in. kurtyny powietrzne, wyloty powietrza na błotnikach oraz aktywny tylny spoiler, harmonijnie zintegrowano z ogólną stylizacją nadwozia.

 

 

Auto prezentuje bardziej przestronne, przejrzyste i luksusowe wnętrze, kierowca ma możliwość przyjąć wyższą pozycję siedzącą, a tablica przyrządów z poziomymi liniami przechodzącymi w panele drzwiowe i dodatkowe panele dekoracyjne jest stosunkowo nisko umieszczona. Dzięki oparciom tylnej kanapy dzielonym/składanym w proporcjach 40:20:40 możliwa jest wszechstronna konfiguracja kabiny pasażerskiej.

 

 

Pojemność bagażnika może wahać się od 650 do 1870 litrów, w standardzie otrzymujemy automatycznie sterowaną pokrywę bagażnika, która może teraz zostać otwarta i zamknięta zdalnie lub z fotela kierowcy. Tylne siedzenia są niezwykle komfortowe, a dodatkowy, trzeci rząd siedzeń dostępny jest opcjonalnie.

 

 

Do wyboru w momencie premiery rynkowej pozostają trzy jednostki napędowe: BMW X5 xDrive50i z silnikiem benzynowym V8 nowej generacji (330 kW/450 KM), BMW X5 xDrive30d z unowocześnionym sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym (190 kW/258 KM) oraz BMW X5 M50d M Performance z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem Diesla z trzema turbosprężarkami (280 kW/381 KM). W grudniu 2013 roku gamę uzupełnią wersje BMW X5 xDrive40d, BMW X5 xDrive35i, BMW X5 xDrive25d oraz BMW X5 sDrive25d (z emisją CO2 na poziomie zaledwie 149 g/km).

 

 

W modelu tym BMW dąży do obniżenia zużycia paliwa i emisji poprzez obniżenie masy własnej, zoptymalizowanie przepływu powietrza wokół nadwozia, a także zastosowanie zaawansowanych jednostek napędowych, montowanej standardowo - i bardzo wydajnej - ośmiobiegowej przekładni automatycznej oraz technologii z zakresu BMW Efficient Dynamics, jak funkcji Auto Start-Stop, trybu ECO PRO z wybiegiem czy proaktywnego asystenta jazdy. Wszystkie dostępne warianty spełniają standardy emisji EU6.

 

 

Włącznik Driving Experience Control na konsoli centralnej jest standardem we wszystkich modelach, w opcji dostępne są pakiety adaptacyjnego zawieszenia Comfort, Dynamic i Professional oraz adaptacyjne zawieszenie typu M, które zwiększają dynamikę prowadzenia i poprawiają komfort jazdy. Elektryczne wspomaganie kierownicy jest standardem we wszystkich modelach, a aktywny układ kierowniczy Active Steering może być zamówiony jako opcja.

 

 

Inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive stał się standardem we wszystkich modelach (z wyjątkiem BMW X5 sDrive25d), oferowany jest również w połączeniu z układem Dynamic Performance Control w ramach pakietu adaptacyjnego zawieszenia Dynamic i Professional. Warto zwrócić uwagę na debiut wyświetlacza, pokazującego status pracy układu xDrive.

 

 

Więcej innowacji z zakresu BMW ConnectedDrive dostępnych w nowym BMW X5:

kolorowy wyświetlacz BMW Head-Up przedstawiający nowe komunikaty; system BMW Night Vision z rozpoznawaniem ludzi i zwierząt oraz funkcją dynamicznego oświetlenia punktowego Dynamic Light Spot, funkcja ostrzegania przed zmianą pasa ruchu Lane Change Warning funkcja Speed Limit Info, nowy asystent parkowania wspomagający parkowanie równoległe i prostopadłe (grudzień 2013), funkcja Surround View z widokiem 360 stopni, asystent jazdy Driving Assistant z funkcją ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu Lane Departure Warning oraz ostrzeganiem o kolizji i ostrzeganiem o kolizji z pieszym z funkcją hamowania;

 

 

asystent jazdy Driving Assistant Plus z aktywnym tempomatem z funkcją Stop & Go oraz funkcją hamowania do całkowitego zatrzymania, asystent jazdy w korkach z aktywnym sterowaniem prędkością jazdy i kątem skrętu kierownicy bez udziału kierowcy (grudzień 2013); bogata gama usług mobilnych i internetowych, takich jak funkcja Concierge Service, usługi zdalne Remote Service, funkcja informowania o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym (RTTI), dostęp do Internetu, możliwość korzystania z serwisów Facebook i Twitter na pokładzie samochodu, funkcja dyktowania wiadomości email z systemem rozpoznawania mowy, funkcje SMS i memo, rozrywka online.

 

 

W nowym modelu BMW X5 zastosowano najnowocześniejsze opcje wyposażeniowe: wyświetlacz standardowo instalowanego systemu operacyjnego iDrive o przekątnej nawet 10,25 cala i kontroler dotykowy z powierzchnią czułą na dotyk dostępny w połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacji. Wszystkie zastosowane w nim materiały są wysokiej jakości, zwiększono liczbę schowków, wprowadzono system audio Bang & Olufsen High End Surround Sound System. Należy też zwrócić uwagę na komfortowe siedzenia z tyłu oraz nowy system rozrywki pokładowej dla pasażerów siedzących z tyłu z dwoma wyświetlaczami.

 

 

Wersje silnikowe:

BMW X5 xDrive50i:

- silnik benzynowy V8 z technologią BMW TwinPower Turbo (dwie turbosprężarki, bezpośredni wtrysk paliwa, układ płynnej regulacji skoku zaworów Valvetronic),
- pojemność skokowa: 4395 cm3, moc: 330 kW/450 KM przy 5500 obr./min.,
- maksymalny moment obrotowy: 650 Nm przy 2000-4500 obr./min.

 

 

BMW X5 xDrive50i c.d.:

- przyspieszenie (0-100 km/h): 5,0 sekund,
- prędkość maksymalna: 250 km/h.
- średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE: 10,4-10,5 litra/100 kilometrów,
- emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 242-244 g/km (w zależności od wybranych opon), standard emisji: EU6.

 

 

BMW X5 xDrive30d:

- sześciocylindrowy rzędowy silnik Diesla z technologią BMW TwinPower Turbo (turbosprężarka o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common rail),
- pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 190 kW/258 KM przy 4000 obr./min.,
- maksymalny moment obrotowy: 560 Nm przy 1500-3000 obr./min.

 

 

BMW X5 xDrive30d c.d.:

- przyspieszenie (0-100 km/h): 6,9 sekundy,
- prędkość maksymalna: 230 km/h.
- średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE: 6,2 litra/100 kilometrów,
- emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 162-164 g/km (w zależności od wybranych opon), standard emisji: EU6.

 

 

BMW X5 M50d:

- sześciocylindrowy rzędowy silnik Diesla z technologią M Performance TwinPower Turbo (trzy turbosprężarki o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, maksymalne ciśnienie wtrysku 2200 barów).
- pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 280 kW/381 KM przy 4000-4400 obr./min.,

 

 

BMW X5 M50d c.d.:

- maksymalny moment obrotowy: 740 Nm przy 2000-3000 obr./min.
- przyspieszenie (0-100 km/h): 5,3 sekundy,
- prędkość maksymalna: 250 km/h.
- średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE: 6,7 litra/100 kilometrów,
- emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 177 g/km, standard emisji: EU6.

 

 

Nowe BMW X5 będzie budowane w należącej do BMW fabryce Spartanburg w USA. Zakład produkcyjny umiejscowiony w Karolinie Południowej słynie z produkcji modeli BMW X, które są eksportowane na rynki całego świata - powstają tu modele BMW X6 i BMW X3, a w przyszłości dołączy do nich BMW X4. Debiut rynkowy nowego BMW X5 w Niemczech zaplanowano na listopad 2013 roku.

 

 

BMW Group, reprezentująca marki BMW, MINI i Rolls-Royce, jest jednym z wiodących producentów samochodów i motocykli w segmencie premium na świecie. Ten międzynarodowy koncern posiada 28 zakładów produkcyjnych i montażowych w 13 krajach oraz międzynarodową sieć dystrybutorów z przedstawicielstwami w ponad 140 krajach.

 

 

Sukces BMW Group od samego początku wynika z myślenia długofalowego oraz podejmowania odpowiedzialnych działań. Dlatego też przedsiębiorstwo stworzyło politykę równowagi ekologicznej i społecznej w całym łańcuchu dostaw, pełnej odpowiedzialności za produkt i jasnych zobowiązań do oszczędzania zasobów, które to działania stanowią integralną część strategii rozwoju. Dzięki temu BMW Group już od ośmiu lat jest liderem branży w Indeksie Zrównoważonego Rozwoju Dow Jones.

 

 

 

 

 

BMW Group
Tagi: