Nowy Harley-Davidson Breakout wyjeżdża na ulice

13.03.2013 19:03

Nowy motocykl Harley-Davidson Breakout z rocznika 2013 to prawdziwy miejski włóczęga. Jego autentyczne zuchwalstwo przyciąga spojrzenia na ulicach, a dumny wygląd bez wątpienia wzbudzi zainteresowanie podczas każdej przejażdżki. Breakout to cruiser klasy premium z charakterystycznymi elementami wykończenia i specyficznymi komponentami niedostępnymi w innych motocyklach Harley-Davidson.

 

 

Breakout cechuje długa i niska sylwetka. Szeroka 240 mm tylna opona wizualnie równoważy się z masywnym widelcem i skróconymi błotnikami, a zmniejszona konsola zbiornika i kierownica w stylu drag jeszcze bardziej podkreślają niski profil motocykla. Potężny silnik Twin Cam 103B i inne komponenty mają lśniące, chromowe wykończenie i błyszczący, czarny kolor.

 

 

Podobnie jak przyjęty z uznaniem jego poprzednik z rodziny CVO (Custom Vehicle Operations), Breakout cechuje się regularną, zwartą sylwetką, która uwydatnia silnik i opony. Agresywna stylizacja i zdecydowany charakter to cechy charakteryzujące tego nowego choppera Softail klasy premium.

 

 

- W modelu Breakout wracamy do motocyklowych podstaw, co oznacza eksponowanie silnika i kół - powiedział Kirk Rasmussen, kierownik ds. stylizacji Harley-Davidson. - Czarny silnik z chromowanymi elementami wyróżnia się wizualnie w środkowej części motocykla, a dodatkowo skróciliśmy błotniki, aby zmaksymalizować wrażenie, jakie robią opony. Chcieliśmy pokazać sporo gumy, aby podkreślić mocny, muskularny charakter Breakout.

 

 

Rasmussen przekazał również, że nowe koła typu Gasser powstały specjalnie dla modelu Breakout.

- Zawsze podobały się nam podrasowane koła w stylu drag racing z lat 60. i 70. - opowiadał Rasmussen. - Nasze koła są odrobinę inspirowane tymi klasykami. Każde koło ma 10 półokrągłych, naprzemiennie mocowanych ramion. Koła są lakierowane proszkowo na czarny, błyszczący kolor, a ramiona są dodatkowo frezowane na zewnętrznym boku, aby pokazać aluminium pod malowaniem.

 

 

Czarne, błyszczące wykończenie jest również stosowane na nowym zbiorniku oleju z odlewu aluminium, a także na dolnej części widelca, mocowaniach tarcz hamulcowych, osłonach tłumika i na kierownicy.

- Aby obniżyć profil motocykla Breakout, prędkościomierz umieściliśmy na wsporniku kierownicy - powiedział Rasmussen. - Ponadto przykryliśmy zbiornik paliwa paskiem z czarnej skóry, który pokrywa łączenie, oraz chromowanym panelem na tyle wysokim, aby zakryć nieuniknione okablowanie i kanały wentylacyjne. Kierownica ma nowe wygięcie drążka, które według mnie sprawia, że kierowca ma bardziej agresywną sylwetkę podczas jazdy.

 

 

Podwozie Softail naśladuje czystą linię dawnych motocykli ze sztywnym tylnym zawieszeniem, zachowując komfort współczesnej jazdy dzięki tylnym amortyzatorom zamocowanym poziomo pod silnikiem i ukrytym poza zasięgiem wzroku w profilu ramy. Motocykl Breakout jest wyposażony w ABS oraz fabryczny system zabezpieczeń Harley-Davidson.

 

 

 

Główne cechy Breakout:

- Silnik Twin Cam 103B o pojemności 1690 cm3, wyrównoważony i sztywno mocowany na ramie osiąga moment obrotowy 130 Nm przy 3000 obr. /min. Silnik jest wyposażony w elektroniczny sekwencyjny wtrysk paliwa ESPFI oraz system ACR (Automatic Compression Release) i współpracuje z 6-stopniową skrzynią biegów Cruise Drive.

 

 

- Silnik jest wykończony czarną farbą proszkową doskonale współgrającą z chromowanymi pokrywami. Osłony nad dwoma chromowanymi tłumikami są lakierowane na czarny połysk.

- 10 ramienne koła z odlewu aluminium, typu Gasser są lakierowane na czarny połysk i mają naprzemiennie ustawione, frezowane na zewnętrznym boku ramiona. 18" koło z 240 mm oponą z tyłu oraz 21' i 130 mm z przodu.

 

 

- Przednie i tylne tarcze hamulcowe ze swobodnym zaciskiem mają czarne, połyskujące mocowania.

- Przednie i tylne błotniki są skrócone. Specyficzne dla Breakout jest położenie przedniego błotnika i wspornika. Tylny błotnik ma kształt i umiejscowienie, które umożliwiają bardzo ciasne dopasowanie do opony 240mm. Wsporniki tylnego błotnika z kutego aluminium są wykończone na wysoki połysk.

 

 

- 49 mm rozstaw przedniego widelca jest około 4,5 cm szerszy niż w poprzednich modelach FX Softail, co umożliwia użycie 130 mm opony przedniej. Dolna część widelca i gniazdo reflektora są wykończone na czarny połysk.

- Nowy zbiornik oleju z pojedynczym żebrem z odlewu aluminium jest również lakierowany na czarny połysk.

- Zbiornik paliwa o pojemności 18,9 litrów jest przykryty czarnym paskiem z formowanej skóry i niskoprofilowym chromowanym panelem.

 

 

- Dwuczęściowe siodło umożliwia łatwy demontaż siedziska dla pasażera bez używania narzędzi, aby cieszyć się jazdą w pojedynkę i w pełni wyeksponować tylny błotnik.

- Całkowicie nowa, szeroka kierownica w stylu drag lakierowana na czarny połysk. Prędkościomierz zamontowany na chromowanym wsporniku kierownicy.

 

 

- Dyskretna, niska tablica rejestracyjna montowana centralnie oraz kombinacja świateł hamowania/tylnych/kierunkowskazów nie przesłaniają szerokiego tylnego błotnika.

- Wypełnienia emblematów i grafiki na zbiorniku paliwa specyficzne dla modelu Breakout.

- Dostępne kolory: Vivid Black, Big Blue Pearl oraz Ember Red Sunglo.

 

 

Harley-Davidson Motor Company jest producentem tzw. motocykli ciężkich typu custom, cruiser i motocykli turystycznych oraz producentem szerokiej gamy części i akcesoriów a także odzieży motocyklowej i odzieży do użytku codziennego.

 

 

 

 

 

 

Harley-Davidson Motor Company
Tagi: