Nowy Touareg w całej okazałości cz.1

11.08.2008 18:17
Touareg z chromowaną osłoną chłodnicy w kształcie tarczy herbowej, z nowymi reflektorami i zderzakami, z nowym spojlerem na krawędzi dachu, zmodyfikowanymi światłami tylnymi i w nowych kolorach, łączy w sobie cechy samochodu terenowego z komfortem limuzyny klasy wyższej i dynamiką samochodu sportowego. Należy do generacji nowoczesnych samochodów terenowych.

Nowy Touareg - wygląd
Touareg z chromowaną osłoną chłodnicy w kształcie tarczy herbowej, z nowymi reflektorami i zderzakami. Nowy spojler na krawędzi dachu, zmodyfikowane światła tylne i nowe kolory. Touareg łączy w sobie cechy samochodu terenowego z komfortem limuzyny klasy wyższej i dynamiką samochodu sportowego. Ten charakter odbija się także w stylistyce nowego Volkswagena. Touareg należy do generacji nowoczesnych samochodów terenowych. Siła i wytrzymałość są demonstrowane tylko tam, gdzie jest to uzasadnione ze względów funkcjonalnych. Wszystkie pozostałe elementy stylistyczne nadwozia odbijają ponadczasową elegancję i wyjątkową dynamikę.

Stylistyka przodu
Przód Touarega ukształtowano zupełnie od nowa. Z wyjątkiem pokrywy komory silnika wszystkie elementy zostały zmienione. Po typowej dla Volkswagena chromowanej osłonie chłodnicy w formie tarczy herbowej można natychmiast rozpoznać, że mamy do czynienia z najnowszą generacją tego auta. Osłona ta stała się niepowtarzalną cechą stylistyczną marki Volkswagen. Drugą wyraźną cechą Touarega drugiej generacji są reflektory w nowym kształcie (do wyboru bi-ksenonowe z funkcją oświetlania zakrętów). Analogicznie jak w innych nowych Volkswagenach, na przykład w Eosie, mają one na dole okrągłe wypukłości.

Patrząc na reflektory i osłonę chłodnicy staje się jasne, że przedni zderzak musiał także otrzymać nową formę. W zewnętrznych wlotach powietrza w zderzaku najmocniejszych modeli V10 TDI i W12 umieszczono szlachetną, chromowaną listewkę. Przy niesprzyjającej pogodzie okrągłe, bardzo nisko a jednocześnie bezpiecznie osadzone światła przeciwmgielne dobrze oświetlają drogę. Zewnętrznym lusterkom nadano również inny, bardziej aerodynamiczny kształt.

Stylistyka tyłu
Modyfikacje wprowadzono także w tylnej części auta, na przykład na krawędzi dachu zamontowano spojler poprawiający właściwości aerodynamiczne samochodu. Zmodyfikowano również tylne światła - ciemna "szyba" nadaje im szlachetności. Ponadto styliści zmienili końcówki rur wydechowych na wyglądające bardziej "dynamicznie". Wygląd z boku Patrząc z boku można zauważyć nowe obręcze kół ze stopu metali lekkich i aerodynamiczne lusterka, które pozwalają od razu rozpoznać najnowszą generację Touarega. Po raz pierwszy oferowane są nowe kolory lakieru: popielaty metalik Atacama, metalik Mountain Grey, metalik Arctic Blue Silver, metalik Silver Leaf, czerwony Sierra i antracytowy metalik Galapagos.

Nowy Touareg - wnętrze
Wysoki komfort, funkcjonalna estetyka i bagażnik o pojemności do 1 570 litrów. Fotele o jeszcze lepszej ergonomii i o nowym wyglądzie. Sprzęt audio i klimatyzacja 2-strefowa Climatronic w wyposażeniu seryjnym; 4-strefowy Climatronic na życzenie. Nowy Touareg jest dostępny z dwoma różnymi typami foteli - standardowymi oraz opcjonalnie lub w zależności od wersji wyposażenia - komfortowymi. Siedzenia komfortowe przypominają kształtem fotele Phaetona. Zostały one ulepszone pod kątem ergonomii i trzymania bocznego. Ponadto dla Touarega oferowane są dwie wersje skóry Cricket i Nappa. Skóra Cricket jest dostępna zarówno dla foteli standardowych, jak i komfortowych.

Wyjątkowo szlachetna skóra Nappa jest stosowana dla siedzeń komfortowych. W samochodach z silnikiem ośmiocylindrowym lub większym do wyposażenia seryjnego należy tapicerka skórzana Cricket oraz komfortowe fotele. Wszystkie inne modele w wersji podstawowej mają tapicerkę siedzeń z tkaniny wysokiej jakości Trail. Ponadto zmieniona została tylna kanapa. Jest ona teraz lżejsza i łatwiejsza w obsłudze. Dla Touaregów z komfortowymi siedzeniami dostępne są dwa dodatkowe kolory wnętrza Latte Macchiato i Sioux.

Główne cechy wnętrza
Wnętrze Touarega jest doskonałym przykładem funkcjonalnej estetyki, wysokiego komfortu i dużej przestronności. Jakość materiałów i nowoczesna stylistyka tworzą nastrój łączący w sobie masywność samochodu terenowego z elegancją limuzyny klasy wyższej oraz dynamiką samochodu sportowego. Już sama forma różnych detali jest wyrazem wysokiej jakości i idealnej równowagi między funkcjonalnością a estetyką. Przykładem mogą być stosunkowo duże pokrętła obsługi Climatronic'a oraz napędu i zawieszenia. Są one ergonomiczne, łatwe w obsłudze a ich powierzchnia wykonana jest ze szlachetnego i trwałego metalu.

 

To samo dotyczy wszystkich innych materiałów. Nawet zastosowane tworzywa sztuczne dzięki swoim uszlachetnionym powierzchniom wyglądają jakby były wykonane z naturalnych surowców. W najmocniejszych modelach seryjnie, w pozostałych jako wyposażenie dodatkowe – wyszukane elementy dekoracyjne z drewna zdobią tablicę rozdzielczą, konsolę środkową, okładzinę drzwi i kierownicę. W nowych lub zmodyfikowanych aplikacjach zastosowano naturalny, klasyczny orzech, topolę i drewno Vavona.

Kokpit w skórze
W Touaregach z pełnym wyposażeniem skórzanym Nappa także tablica rozdzielcza i konsola środkowa pokryte są wysokiej jakości skórą. Ponadto do dyspozycji jest pakiet Alcantara; w tym przypadku podsufitka, górne części słupków drzwiowych i osłony przeciwsłoneczne pokryto materiałem przypominającym wyglądem zamsz, dopasowanym kolorystycznie do skórzanej tapicerki.

 

Wskaźniki
Nowy komputer pokładowy obejmujący wskaźnik wielofunkcyjny i system nawigacji pozwala na bardziej szczegółową i wielokolorową prezentację informacji. Wyświetlacz pokazuje piktogramy nawigacji także w wersji 3D. Ponadto na wskaźniku tym mogą być optymalnie wyświetlane także nowe funkcje, takie jak Front – i Side Scan, funkcja kompasu i dodatkowy (cyfrowy) wskaźnik prędkości. Rozmieszczenie wskaźników jest bardzo przejrzyste, a ich obsługa dostosowana do funkcji i logiczna.

Bagażnik
Touareg gwarantuje przestrzeń odpowiednią dla samochodów klasy wyższej zarówno dla kierowcy i pasażera, jak i osób podróżujących na tylnej kanapie. Z tyłu do dyspozycji jest maksymalnie 898 mm przestrzeni na nogi (od oparcia tylnej kanapy do oparcia przedniego fotela); odległość od pedału hamulca do oparcia przedniego fotela wynosi maksymalnie 1112 mm. 1504 mm szerokości na wysokości łokci z przodu i 1505 mm z tyłu zapewniają wygodę wszystkim podróżującym. 555 litrów do 1570 litrów (V10 TDI: 500 do 1525 litrów) pojemności bagażnika czyni z Touarega idealny samochód dla pięciu podróżujących osób. Nowością w bagażniku jest dostępny jako opcja pakiet zabezpieczenia bagażu.

Klimatyzacja
Touareg jest seryjnie wyposażony w 2-strefową klimatyzację Climatronic. Jako opcja dostępny jest 4-strefowy Climatronic. Wydajność chłodzenia i nagrzewania oraz innowacyjne możliwości rozbudowy znacznie przewyższają standardy tej klasy, uzyskują nowe, najwyższe wartości i wprowadzają wyjątkowe technologie do segmentu samochodów terenowych, takie jak na przykład indywidualna klimatyzacja w tylnej części samochodu.

Keyless Access
W ramach wyposażenia dodatkowego oferowany jest Keyless Access System (V10 TDI i W12 seryjnie). Klucz wyposażony w transponder może pozostać w kieszeni. Za pomocą tego transpondera Touareg rozpoznaje swojego kierowcę; przy dotknięciu klamki zwalnia blokadę drzwi, a aby uruchomić silnik wystarczy nacisnąć podświetlony przycisk startu w konsoli środkowej.

Nowy Touareg - Volkswagen Individual
* Nieograniczone możliwości indywidualizacji Touarega.
* Skrojone na miarę rozwiązania dla nowego Touarega od Volkswagen Individual.

Od lata Touareg jest dostępny po raz pierwszy z nowymi pakietami R-Line. Dotychczas symbol "R" był zarezerwowany wyłącznie dla sportowych modeli "R" – Golfa R32 (250 KM) i Passata R36 (300 KM). Dzięki ofercie R-Line możliwa jest po raz pierwszy także sportowo – ekskluzywna indywidualizacja wnętrza i wyglądu zewnętrznego Touarega w znacznym stopniu niezależna od wersji silnika.

Touareg R-Line
Nowa generacja Touarega będzie oferowana w przyszłości z pakietami R-Line. Mogą być one zamawiane dla wszystkich wersji silnika od 165 kW (V6 TDI). Na pierwszym poziomie program R-Line oferuje 20-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich (typ: Omanyt), sportowe zawieszenie, czteroramienną, skórzaną kierownicę, drążek zmiany biegów z symbolem R-Line, listwy progowe z przodu z logo R-line oraz osłony pedałów także w stylistyce R-line. Jeszcze wyższy stopień indywidualizacji oferuje pakiet R-Line Plus. Obejmuje on dodatkowo sportowe fotele pokryte skórą Nappa z logo R-line na przednich zagłówkach oraz wysokiej jakości aplikacje we wnętrzu – ciemne Engine Spin. Ponadto dla Touarega oferowany będzie pakiet R-Line Exterieur. W jego skład wchodzi osłona chłodnicy z podwójnymi listewkami z matowanego chromu, zmodyfikowane zderzaki z dolną belką poprzeczną z chromu (matowego) z przodu i z dyfuzorem z tyłu, specjalne progi boczne oraz listwy progowe.

Touareg Individual
We wnętrzu Touarega Individual fotele, części tapicerki drzwi oraz zagłówki pokryte są skórą w dwóch kolorach. Komfortowe siedzenia Touarega w tym wydaniu są obite kombinacją skóry Rodeo i Cricket w kolorze Dakota/Anthrazit. Wyposażenie to uzupełniają wstawki z drewna szlachetnego Makassar. Specjalne dywaniki z drobnego weluru (w R5 TDI, V6 TDI i V6 FSI) lub perłowego weluru (w V8 FSI, V10 TDI i W12) z obramowaniem dopasowanym kolorystycznie do środkowej części siedzeń podkreślają ekskluzywny charakter wnętrza. Optycznym kontrapunktem do naturalnych materiałów jest zastosowana w drzwiach i listwach progowych stal szlachetna. Na listwach tych umieszczone jest logo Individual i napis – na życzenie podświetlony. Na przednich zagłówkach również umieszczono logo Individual. Nowe logo można znaleźć ponadto na przednich elementach bocznych.

Touareg Individual będzie produkowany seryjnie z 19-calowymi kołami ze stopu metali lekkich typu Siena z podwójnymi ramionami w kolorze Sterling silber lub Titan Silber, w zależności od koloru nadwozia. Na życzenie dostępne są także obręcze z metali lekkich Avignon 19-cali lub Casablanca – 20 cali. Podobnie, jak w Touaregach z najmocniejszymi silnikami, wszystkie Touaregi Individual będą posiadały stopień na tylnym zderzaku i chromowe listwy w oknach bocznych. Rama osłony chłodnicy jest wykonana z matowanego chromu. Do ramy tej dopasowany jest srebrny reling dachowy.

Nowy Touareg - nowe technologie
* ABSplus skraca drogę hamowania w terenie nawet o 20 procent.
* Front Scan i Side Scan kontrolują przestrzeń przed, za i obok Touarega.

Pakiet dynamiki jazdy z kompensacją przechyłów bocznych czyni Touarega jeszcze bardziej sportowym. Touareg wyposażony w ponad 2300 nowych części został obszernie zmodyfikowany w wielu dziedzinach. Te ulepszenia modelu są szczególnie widoczne w odniesieniu do kilku całkowicie nowych technologii. Nowy Touareg, jako pierwszy samochód terenowy, został na przykład seryjnie wyposażony w zaprojektowany przez Volkswagena system ABSplus.

ABSplus
System potrafi skrócić drogę hamowania Touarega na luźnym podłożu nawet o 20 procent! Na przykład żwir lub piasek: dzięki innowacyjnej regulacji poślizgu przez ABSplus, Touareg przesuwa cząstki materiału podłoża przed krótkotrwale blokowanymi kołami. W ten sposób powstaje rodzaj klina hamującego. Rezultat: działanie hamulców – bez negatywnego wpływu na kierowalność – jest wyraźnie lepsze, droga hamowania odpowiednio skrócona. Dzięki nowemu systemowi możliwe jest automatyczne wykorzystywanie funkcji Offroad-ABS zarówno w trybie Low-Gear (jazda w terenie z włączonym reduktorem terenowym) jak i w trybie High-Gear (szybsza jazda na szosie). Dotychczas funkcja Offroad-ABS była dostępna tylko w trybie Low-Gear z wyraźnie mniejszą efektywnością.

W celu skrócenia drogi hamowania na luźnym podłożu, ABS musi rozpoznać jego jakość i wykorzystując czujniki ESP wybrać samodzielnie optymalną strategię regulacji - a to jest wysoce skomplikowane. Luźne podłoża charakteryzują się współczynnikami tarcia w zakresie od µ = 0,4 do µ = 0,65. Maksymalne opóźnienie jest osiągane na tych powierzchniach przy 100 procentowym poślizgu kół (zablokowane koła). Jednakże zablokowane koła mocno ograniczają kierowalność. Wtedy wkracza do akcji ABSplus: oprócz dużego poślizgu dopuszcza on również powtarzalne fazy małego poślizgu (krótkotrwałe blokowanie); w ten sposób uzyskuje się optimum drogi hamowania i stabilności ruchu, ponieważ przed krótkotrwale i wciąż od nowa blokowanym kołem tworzy się klin hamujący z luźnego gruntu, który znacznie poprawia skuteczność hamulców i odpowiednio skraca drogę hamowania.

Automatyczna regulacja odległości ACC
Touareg może być opcjonalnie wyposażony w system automatycznej regulacji odległości ACC (z angielskiego: Automatic Cruise Control) najnowszej generacji. Samochód terenowy z aktywnym ACC automatycznie hamuje (w razie potrzeby także do całkowitego zatrzymania) i przyspiesza w ustawionym wcześniej przez kierowcę zakresie prędkości jazdy. Istnieją przy tym oczywiście systemowe i także prawne ograniczenia; w razie konieczności następuje za pomocą sygnalizacji optycznej i akustycznej wezwanie kierowcy do działania. Automatyczna regulacja odległości ACC z pewnością odciąża kierowcę przez aktywne hamowanie i przyspieszanie. W konsekwencji zwiększa się komfort jazdy, szczególnie podczas dłuższych podróży autostradą. Równocześnie system ten pomaga uniknąć jazdy z odstępem mniejszym od prawnie wymaganego odstępu minimalnego.

Systemem ACC steruje się za pomocą odpowiednich przycisków na wielofunkcyjnej kierownicy. Jego obsługa jest bardzo podobna do ustawiania układu regulacji prędkości jazdy (GRA). ACC działa przy prędkości od 30 do 200 km/h. System rozpoznaje za pomocą radaru o kącie widzenia 12 stopni samochody jadące w odległości do 200 metrów przed Touaregiem. Przycisk ON/OFF po lewej stronie kierownicy wielofunkcyjnej włącza lub wyłącza ACC. Ponadto systemy asystujące kierowcy wraz z ACC można włączać lub wyłączać naciskając dłużej niż jedną sekundę przycisk na dźwigni kierunkowskazów. Oprócz tego system ACC jest przejściowo dezaktywowany, gdy tylko kierowca naciśnie pedał hamulca. Na wyświetlaczu wskaźnika wielofunkcyjnego możliwe jest szybkie i przejrzyste odczytanie ważnych informacji, w postaci danych i piktogramów, dotyczących automatycznej regulacji odległości. Oprócz stanu aktywności systemu są to: zadana prędkość jazdy, zadana i rzeczywista odległość (regulowana 7-stopniowo) lub wykryty przez radar obiekt jadący przed Volkswagenem.

System obserwacji przestrzeni z przodu pojazdu: Front Scan
Nie mniej nowatorska niż sam ACC jest połączona z nim funkcja Front Scan. Zadaniem Front Scan jest zapobieganie kolizjom wynikającym z najechania na poprzedzający pojazd. System kontroluje za pomocą czujnika radarowego odstęp do uczestników ruchu znajdujących się przed Touaregiem. W razie niebezpiecznego zmniejszenia odstępu ostrzega on kierowcę dwustopniowo: najpierw optycznie i dźwiękowo, a następnie krótkim szarpnięciem hamulców. Jednocześnie samochód zostaje przygotowany na możliwe pełne zahamowanie przez kierowcę. Chodzi tutaj o zintegrowaną funkcję skrócenia drogi zatrzymania (AWV), polegającą na prewencyjnym wytworzeniu ciśnienia wstępnego, aby w chwili naciśnięcia na pedał hamulca bezzwłocznie uzyskać maksymalną siłę hamowania.

Asystent zmiany pasa ruchu Side Scan
Kolejnym systemem asystującym, który po raz pierwszy został zastosowany w Volkswagenie wraz z nową generacją Touarega, jest asystent zmiany pasa ruchu Side Scan. System ten, za pomocą czujników radarowych w tylnym zderzaku, kontroluje przestrzeń z tyłu i z boku Touarega (po jednym czujniku nadzorującym obszar z lewej i prawej strony samochodu) i sygnalizuje za pomocą świateł ostrzegawczych w obudowie lusterka zewnętrznego niebezpieczeństwo wystąpienia kolizji. Obszar nadzorowany przez czujniki obejmuje dystans ok. 50 metrów za Touaregiem i 3,60 metra obok samochodu.

Jeżeli Side Scan rozpozna krytyczną sytuację z lewej lub prawej strony Touarega, podczas gdy kierowca nie sygnalizuje zamiaru zmiany pasa ruchu przez włączenie kierunkowskazu, światło lampki ostrzegawczej w obudowie lusterka sygnalizuje szczególną sytuację w ruchu drogowym. Jeśli jednak kierowca włączy kierunkowskaz w chwili gdy sąsiedni pas ruchu jest zajęty, lampka ostrzegawcza zwraca mu uwagę na potencjalne niebezpieczeństwo czterokrotnym mignięciem. Natężenie światła lampki ostrzegawczej może być regulowane w pięciostopniowej skali na wyświetlaczu wielofunkcyjnym. Interesujące połączenie systemów: rozpoznana przez czujnik światła i deszczu jasność otoczenia wpływa automatycznie na ustalenie intensywności świecenia lampki ostrzegawczej.

Za realizację funkcji Side Scan odpowiedzialne są dwa komputery sterujące. Jeden z nich wydaje dźwięk. Nadrzędny komputer sterujący (master) tworzy jeden zespół z prawym czujnikiem radarowym, podczas gdy drugi komputer sterujący koresponduje z czujnikiem lewym. Pod względem budowy oba komputery sterujące są identyczne. Podstawę stanowi płytka elektroniczna z cyfrowym procesorem sygnałowym jako centralną jednostką obliczeniową. Jest ona wykorzystywana między innymi do wykrywania i śledzenia obiektów rozpoznanych przez czujniki. Same komputery sterujące znajdują się z prawej i lewej strony tylnego zderzaka, a więc w bezpośrednim sąsiedztwie czujników radarowych. Radar to "Radio Detection And Ranging" – wykrywanie lub lokalizacja celu za pomocą fal elektromagnetycznych.

Kamera cofania
Kolejny opcjonalny system służy do obserwacji przestrzeni z tyłu Touarega podczas manewrowania: kamera cofania. Szerokokątna kamera znajduje się w klapie bagażnika po prawej stronie nad tablicą rejestracyjną i przekazuje obraz rzeczywisty do wyświetlacza systemu nawigacji. W ten sposób, nawet małe przeszkody są dobrze rozpoznawane na odwzorowanej przestrzeni poniżej granicy widzenia kierowcy. Na wyświetlaczu pokazywany jest także wybrany tor jazdy samochodu wyznaczony przez skręt kół, aby dodatkowo ułatwić manewrowanie. W przypadku zamontowanego zaczepu do holowania przyczepy, kamera filmuje głowicę kulową haka, co ułatwia precyzyjne podjechanie do dyszla przyczepy.

Nowości w systemie ESP
Nowe funkcje posiada elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP. Należą do nich: hydrauliczny zamiast pneumatycznego asystent hamowania, prewencyjny wzrost ciśnienia płynu hamulcowego po szybkim puszczeniu pedału gazu, Active Rollover Protection (ARP) do zwiększenia stateczności poprzecznej, funkcja osuszania tarcz hamulcowych, Fading Brake Support (dodatkowy wzrost ciśnienia optymalizuje następujące po sobie silne hamowania) oraz Understeer Control Logic (poprawia kierowalność przy podsterowności).

ESP - funkcja osuszania hamulców
ESP posiada nową funkcję osuszania hamulców. Polepsza ona bezpieczeństwo czynne podczas deszczowej pogody. Klocki hamulcowe są cyklicznie, w określonych odstępach czasu, lekko dosuwane do tarcz hamulcowych. Dzięki temu ścierany jest ewentualny film wodny, który może tworzyć się przy mokrej jezdni – w ten sposób skraca się droga hamowania.

Czujnik dachowania (Roll-Over)
W celu poprawy bezpieczeństwa biernego zastosowano także nowy czujnik dachowania (Roll-Over) rozpoznający kąt obrotu samochodu i przyspieszenia kątowe. Dane czujnika docierają, wraz z sygnałami z istniejących w każdym Volkswagenie czujników przyspieszeń, do komputera sterującego poduszek powietrznych. Jeżeli w wyniku porównania danych zostanie wyliczone niebezpieczeństwo dachowania, nastąpi automatyczne uaktywnienie napinaczy pasów bezpieczeństwa i poduszek powietrznych ochrony głowy, aby zmniejszyć ryzyko obrażeń.

Pakiet dynamiki jazdy z adaptacyjną kompensacją bocznych przechyłów
Touareg nie tylko po mistrzowsku radzi sobie w trudnym terenie i podczas ekstremalnych jazd, lecz także oferuje komfort limuzyny klasy wyższej i godne uwagi sportowe właściwości jezdne. Zwiększenie dynamiki było dotychczas możliwe przez zastosowanie opcjonalnego zawieszenia sportowego w Touaregu ze sprężynami stalowymi. Teraz także modele z zawieszeniem pneumatycznym mogą mieć sportowe podwozie – w tym przypadku z kompensacją przechyłów bocznych.

Tak zwany pakiet dynamiki jazdy, z kompensacją przechyłów bocznych i obniżonym o 20 milimetrów nadwoziem, uzupełnia istniejący już tryb "Sport", manualnie i automatycznie regulowanego zawieszenia pneumatycznego, o większą sztywność resorowania. Ten plus w dziedzinie dynamiki i bezpieczeństwa jazdy został osiągnięty między innymi dzięki wzmocnionym stabilizatorom, regulowanym w zależności od ruchu koła kierownicy amortyzatorom, zmodyfikowanemu resorowaniu powietrznemu i nowemu oprogramowaniu. Po wybraniu trybu "Komfort" regulacji zawieszenia, komfort jazdy jest tak wysoki jak w wersjach bez podwozia sportowego.

Zalety pakietu dynamiki jazdy z adaptacyjną kompensacją przechyłów bocznych w skrócie:

• znaczne ograniczenie przechyłów bocznych podczas jazdy na zakręcie,
• dynamiczne właściwości jezdne,
• lepsza stabilizacja samochodu podczas pokonywania zakrętów.

System dźwięku Dynaudio
Najwyższa jakość także w dziedzinie rozrywki: Touareg, jako pierwszy niemiecki samochód terenowy, może zostać wyposażony w system dźwięku duńskiego specjalisty Hifi – firmy Dynaudio. Najważniejsze cechy: doskonały dźwięk bez zniekształceń, dziesięć głośników najwyższej klasy, cyfrowy wzmacniacz 10-kanałowy i 600 W sumarycznej mocy. System dźwięku został opracowany specjalnie dla Touarega przez Dynaudio w ścisłej kooperacji z firmą Volkswagen Individual.

Zestaw wskaźników
Nowy, większy zestaw wskaźników dla wyświetlacza wielofunkcyjnego, nawigacji i systemów asystujących kierowcy, umożliwia dokładniejsze i wielobarwne przedstawianie informacji. Wyświetlacz jest bardzo przejrzysty i pokazuje teraz piktogramy nawigacyjne także w grafice 3D. Ponadto, za pośrednictwem wyświetlacza wielofunkcyjnego mogą być w sposób graficzny przedstawiane także nowe funkcje, takie jak: Front Scan, Side Scan, aktualna prędkość jazdy (wskaźnik cyfrowy) i kompas.

Przygotowanie do telefonu komórkowego
Volkswagen oferuje dla Touarega dwa różne układy przygotowania do podłączenia telefonu. W pierwszym wariancie telefon komórkowy jest mocowany w odpowiednim uchwycie na tablicy przyrządów. Jako drugi wariant stosowane jest tak zwane przygotowanie do telefonu komórkowego w wersji Premium, w przypadku którego telefon komórkowy znajduje się w podłokietniku środkowym przedniego fotela. Komunikacja między zestawem głośnomówiącym samochodu i telefonem komórkowym odbywa się za pomocą Bluetooth. W porównaniu z systemem standardowym instalacja telefonu komórkowego Premium oferuje między innymi następujące funkcje dodatkowe: wyświetlanie książki telefonicznej w zestawie wskaźników, komfortowa obsługa z kierownicy wielofunkcyjnej, przyciski funkcji informacji i wzywania pomocy drogowej, jak również obsługę głosową.

Pakiet zabezpieczenia bagażu
Również nowy na pokładzie Touarega jest opcjonalny pakiet zabezpieczenia bagażu. Dzięki dwóm szynom w bagażniku można dowolnie rozmieścić pas mocujący, drążek teleskopowy i cztery przesuwne uchwyty tak, aby jak najlepiej zamocować przewożony ładunek.

Elektryczna pokrywa bagażnika
W wyposażeniu dodatkowym Touarega znajduje się elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika. Może ona być otwierana między innymi za pomocą kluczyka ze zdalnym sterowaniem radiowym. Zamknięcie następuje po naciśnięciu przycisku wewnątrz pojazdu lub przycisku w klapie tylnej. Oprócz komfortowej funkcji obsługi elektrycznej zaletą systemu jest to, że kąt otwarcia klapy bagażnika może być dowolnie programowany w zależności od wzrostu użytkownika Touarega.

Nowy Touareg - karoseria
* Krótkie zwisy, duża wytrzymałość na skręcanie, ocynkowane blachy.
* Systemy bezpieczeństwa wyróżniają się wśród samochodów terenowych.

Touareg przewyższa konkurentów już swoimi wymiarami. Touareg należy do samochodów terenowych klasy wyższej między innymi dzięki długości 4754 mm, szerokości 1928 mm i wysokości 1726 mm oraz 2855-milimetrowemu rozstawowi osi. Charakterystyczne jest to, że nowy Touareg jest znacznie niższy od większości innych samochodów terenowych klasy wyższej. W rezultacie, z proporcji wymiarów wyłania się nadzwyczaj dynamiczny i elegancki wygląd.

Wysokość wnętrza Touarega jest mimo to odpowiednia do jego klasy. Model ten oferuje przestronność na najwyższym poziomie, a bagażnik o pojemności od 555 do 1570 litrów (wersja z podwójną klimatyzacją: 500 do 1525 litrów) umożliwia dużą zmienność objętości przewożonego ładunku. Ponadto duża klapa tylna (opcjonalnie otwierana elektrycznie) i oddzielnie otwierana szyba tylna gwarantują łatwy dostęp do bagażnika. Odryglowanie tylnej klapy następuje w sposób elektromechaniczny, a zamknięcie opcjonalnie przez elektryczny mechanizm dociągania klapy bagażnika.

Małe zwisy, optymalny kąt natarcia
Jednakże nie tylko same klasyczne wymiary i funkcje charakteryzują karoserię samochodu terenowego. Równie ważne do uzyskania dobrych właściwości terenowych są wartości zwisów - przedniego i tylnego. Mierzony w obu przypadkach od środka osi, zwis przedni wynosi 926 milimetrów, a zwis tylny 973 milimetrów. Wynikają stąd duże kąty natarcia i zejścia, które wynoszą odpowiednio 28,4 stopnia i 28,1 stopnia (zawieszenie pneumatyczne: 33,2 stopnia, 33,6 stopnia). Dzięki dopracowanemu systemowi potrójnego uszczelnienia drzwi, zapobiegającemu przenikaniu wody i równie szczelnym reflektorom (a także dzięki uszczelnieniu połączeń wtykowych, specjalnemu prowadzeniu zasysanego powietrza i odpowietrzenia agregatów oraz uszczelnieniu półosi napędowych) uzyskano głębokość brodzenia do 500 milimetrów (w przypadku zawieszenia pneumatycznego 580 milimetrów).

Ocynkowana karoseria i tworzywa najwyższej jakości
Całkowicie ocynkowaną karoserię Touarega charakteryzuje wyjątkowo duża sztywność statyczna i dynamiczna. W dziedzinie sztywności statycznej należy podkreślić doskonałą wytrzymałość na skręcanie i jej równomierne rozłożenie w całej strukturze karoserii. Są to kryteria, które tworzą idealne warunki do opracowania podwozia o optymalnych właściwościach jezdnych. Ekstremalnie wysoka, o wartości większej niż 40 Hz, jest także dynamiczna sztywność skrętna ocynkowanej karoserii stalowej. Stanowi ona podstawę uzyskania korzystnych parametrów drgań i wybitnego komfortu jazdy. Współodpowiedzialne za to są zastosowane w procesie produkcji najnowocześniejsze technologie łączenia blach, jak na przykład spawanie i lutowanie laserowe. Dzięki nowatorskiej strukturze karoserii inżynierowie skonstruowali dach, którego maksymalne obciążenie wynosi 100 kilogramów, to jest o 25 kilogramów więcej niż u większości konkurentów.

Jednakże nie wszystko co na Touaregu pokryte jest błyszczącym lakierem zrobiono ze stali. Na przykład przednie błotniki wykonane są z tworzywa sztucznego odznaczającego się elastycznością materiałową i konstrukcyjną. Dzięki dwuwarstwowej konstrukcji posiadają bardzo dużą stabilność kształtu. Na przykład zderzaki: zastosowano żaroodporne i ekstremalnie wytrzymałe tworzywo sztuczne. Jest ono odporne na promieniowanie ciepła z przedziału silnikowego lub od rury wydechowej; specjalny składnik czyni je ponadto bardziej elastycznym i dzięki temu chroni przed odkształceniami w przypadku lekkich uderzeń podczas manewrów na parkingu lub w terenie. Na przykład pokrywa silnika: wykonana z aluminium jest nie tylko lekka, lecz równocześnie oferuje bardzo dobrą odkształcalność w razie wypadku.

Bagażnik dachowy i ciężar przyczepy
Do transportu sprzętu sportowego, boksów dachowych lub innych ładunków służą seryjne, wpuszczone w dach, aluminiowe szyny o profilu C. Na nich może być mocowany specjalnie opracowany dla Touarega bagażnik dachowy. Dwa wsporniki poprzeczne bagażnika można, w przypadku gdy nie jest używany, zdemontować lub wspólnie przesunąć do tyłu, przez co tworzą one optyczną i harmonijną całość z linią dachu. Opcjonalnie Touareg może mieć srebrny albo czarny reling dachowy.

Dużo większe zadania transportowe model ten wykonuje ciągnąc przyczepę – do 3500 kilogramów (przyczepa hamowana) może w razie potrzeby przyczepić do haka każdy Touareg. Haki holownicze są zdejmowane albo elektrycznie wysuwane. W przypadku wersji elektrycznie wysuwanej, po naciśnięciu przycisku hak kulowy wyjeżdża ze zderzaka w dół, obraca się automatycznie w kierunku jazdy i pewnie się blokuje. Reflektory ksenonowe ze funkcją doświetlania zakrętów Wersje Touarega z silnikami V10 TDI i W12 są wyposażone seryjnie w reflektory biksenonowe, dynamiczną regulację zasięgu świateł i układ zmywania reflektorów. Integralną częścią składową są tu dynamiczne i statyczne światła skrętu. We wszystkich pozostałych modelach Touarega reflektory biksenonowe są dostępne opcjonalnie.

Volkswagen