Oficjalna premiera Forda Mustang nowej generacji

05.12.2013 15:52

Legendarny Mustang Forda w 2014 roku skończy 50 lat. Ford Mustang nowej generacji, stworzony z myślą o rynku europejskim, został oficjalnie zaprezentowany w Barcelonie. Nowy Ford Mustang wygląda inaczej od poprzednika - po raz pierwszy od 50 lat Ford postanowił oferować nowego Mustanga na rynku światowym, w tym w Europie, a nie tylko w Stanach Zjednoczonych.

 

 

Dotąd styliści Forda skupiali się na tym, by zadowoleni byli klienci amerykańscy, teraz trzeba będzie zaimponować Europejczykom... Nowy model oferuje wysoką jakość, elegancki i sportowy design, zaawansowane technologie i osiągi na światowym poziomie, jednak trzeba przyznać, że stracił nieco na swojej agresywności i surowości. Pozostaje jednak wierny 50-letniej tradycji i zachowuje status globalnej ikony motoryzacji. Ford twierdzi, że nowy Mustang został opracowany z silnym nastawieniem na osiągi, dynamiczne właściwości jezdne i wszechstronność. W wyposażeniu znalazły się też innowacyjne systemy wspomagające kierowcę.

 

 

Najważniejszy jest jednak silnik - pod maską znajdzie się uznana, zmodyfikowana 5-litrowa jednostka V8, rozwijająca ponad 426 KM i 529 Nm momentu obrotowego oraz odświeżony silnik V6 o pojemności 3.7 litra, który w standardowej wersji dostarczy 307 KM. Ford postanowił jednak zaoferować w tym modelu nowość dla Europy - czterocylindrowy silnik EcoBoost o pojemności 2.3 litra. Nowy kolektor dolotowy i specjalna konstrukcja turbosprężarki pozwalają uzyskać 309 KM mocy i 407 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Dave Pericak, szef działu inżynieryjnego, powiedział: - "Nowy Mustang zrobi dokładnie to, czego kierowca się po nim spodziewa. Wysoki moment obrotowy będzie dostępny w szerokim zakresie, dzięki czemu przyspieszanie, wyprzedzanie czy zabawa na górskich serpentynach będzie na najwyższym poziomie."

 

 

Ten turbodoładowany silnik, wykorzystując bezpośredni wtrysk paliwa, układ zmiennych faz rozrządu, ma zapewnić doskonałe osiągi i wysoką wydajność paliwowo-ekologiczną, której oczekują klienci z Europy, w tym również rynek polski... Jednak wydaje się, że czterocylindrowy motor w Mustangu to już nie to samo... Automatyczna skrzynia biegów oferowana w opcji jest dostępna w połączeniu z łopatkami do zmiany przełożeń montowanymi przy kierownicy. Ford zdradził, że pracuje już nad wersją specjalną z oznaczeniem Boss 302.

 

 

"Wielokrotnie nagradzana technologia EcoBoost. Silnik o pojemności 2.3 litra, należący do rodziny EcoBoost, uznanej i nagradzanej tytułem International Engine of the Year. Dzięki wyjątkowej wydajności dostarcza moc, która zapewnia Fordowi Mustang fantastyczne osiągi. Porywająca jakość jazdy. Nieodparte uczucie, które towarzyszy Ci podczas jazdy Fordem Mustang – dreszcz emocji. Doskonałe prowadzenie, dzięki całkowicie niezależnemu tylnemu zawieszeniu, sprawia, że jazda jest płynna i w pełni kontrolowana."

 

 

Nowy Ford Mustang ma nowe zawieszenie z przodu i z tyłu - pomocnicza rama usztywnia przednią strukturę i powoduje równocześnie zmniejszenie masy auta, co tworzy silną podstawę do uzyskania precyzyjnego prowadzenia kół, a to poprawia właściwości jezdne i ogólny komfort podróżowania. Nowe przednie kolumny MacPhersona z podwójnym przegubem kulowym umożliwiły wprowadzenie większych, wydajniejszych hamulców.

 

 

Modele Ford Mustang GT zarówno te wyposażone w jednostkę EcoBoost, jak i w silniki V8 i V6 otrzymają sportowy układ hamulcowy oferowany w Europie ze standardowymi obręczami aluminiowymi o średnicy 19 cali. Z tyłu pracuje nowe niezależne zawieszenie typu "integral-link". Jego geometria, sprężyny, amortyzatory i tuleje zostały zmodyfikowane i zestrojone pod kątem modelu o wysokich osiągach i europejskich warunkach drogowych. Aluminiowe tylne przeguby redukują masę nieresorowaną i znów zapewniają w ten sposób podwyższenie komfortu jazdy i lepsze prowadzenie.

 

 

Nowy model zachowuje elementy typowego Mustanga, rozpoznawalne dla każdego miłośnika motoryzacji - ma długą, wyprofilowaną maskę i krótki tył o nowoczesnych kształtach. Do tego dodano wiele nowoczesnych elementów, takich jak elegancki profil dzięki mocno pochylonej przedniej i tylnej szybie, trójwymiarowe reflektory i nowoczesny, agresywny front. Tył nowego Mustanga został bardziej ścięty, niż u poprzednika - stał się w ten sposób jedną z cech charakterystycznych nowej generacji. Ford chwali się, że powraca Mustang tzw. Fastback z niżej poprowadzoną linią dachu, nisko poprowadzoną szybą tylną i szerokim tyłem.

 


W poprzedniej generacji Mustanga największe wrażenie robiły "wciśnięte - schowane" w grillu reflektory, co dawało wrażenie "groźnego" spojrzenia. W najnowszym Mustangu ważniejszy od reflektorów jest sam grill w postaci tarczy, reflektory przednie są węższe, razem z kierunkowskazami zaczynają nachodzić na bok auta. Z tyłu zamontowano trójwymiarowe świata złożone z trzech świecących belek po każdej stronie.

 

 

Wnętrze tego sportowego Forda to 100 procent dbałości o stylistykę i design - zadbane detale i wysoka jakość użytych materiałów. Można pokusić się o stwierdzenie, że projektanci inspirowali się nieco wyglądem kokpitu samolotu, gdzie umieszczono duże, czytelne wskaźniki. Kierownica nowego Mustanga kształtem swoich żeber nawiązuje do dawnych Mustangów Fastback.

"Zainspirowane wyglądem kokpitu wnętrze gwarantuje niezapomniane wrażenia podczas jazdy. Idealna równowaga pomiędzy zegarami analogowymi, a wskaźnikami cyfrowymi. Dźwignia zmiany biegów znajduje się w optymalnym miejscu. A kierownica pasuje do Twoich rąk wprost idealnie."

 

 

Nowy Ford Mustang został wyposażony w nowoczesne technologie i systemy wspomagające, zapewniające kierowcy precyzyjne informacje, lepszą kontrolę nad samochodem i rozbudowane możliwości przyłączeniowe. Podczas jazdy krętą boczną drogą lub np. po torze wyścigowym kierowca będzie mógł użyć przełączników Selectable Drive Modes umieszczonych na konsoli centralnej, tak, by dostosować siłę wspomagania układu kierowniczego, reakcje silnika i skrzyni biegów oraz ustawienia elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy, tworząc idealnego Mustanga, przystosowanego do każdej sytuacji drogowej.

W wyposażeniu znajdzie się opracowany przez Forda układ kontroli stabilności, technologia MyKey, system komunikacji SYNC ze sterowaniem głosem Voice Control oraz ekran dotykowy, służący do sterowania funkcjami pokładowego systemu rozrywkowego. System pozwala także na korzystanie ze specjalnych aplikacji dla fanów jazdy torowej. W europejskich wersjach Forda Mustanga będzie również nawigacja satelitarna z 8-calowym, kolorowym ekranem centralnym i systemem audio z 12 głośnikami.

 

 

17 kwietnia 2014 roku Ford będzie obchodził pięćdziesiątą rocznicę powstania oryginalnego Forda Mustang. Nowy Mustang w wersji Coupe i Cabrio pojawi się w sprzedaży w Stanach Zjednoczonych pod koniec 2014 roku, Europa i reszta świata będą musiały poczekać aż do początku 2015 roku. Oryginalny model Forda Mustang będzie jednak nadal produkowany w Stanach Zjednoczonych w fabryce Flat Rock Assembly Plant. Warto wspomnieć, że od momentu debiutu w 1964 roku sprzedało się już ponad 9 milionów egzemplarzy Mustanga.

 

 

 

 

 

 

Ford Mustang
Tagi: