Samochody Infiniti wjechały do Europy cz.2

13.11.2008 16:14
Infiniti to stworzona w 1989 roku, na wzór Acury (Honda), marka koncernu Nissan w swoich założeniach oferująca samochody luksusowe i premium na rynku Ameryki Północnej. Teraz pojawia się w Europie i w Polsce. Na początek ofertę Infiniti w Polsce stanowią cztery ekscytujące, piękne i frapujące pojazdy wysokiej klasy: FX50, Coupé EX37, G37 i G37 Coupé.

W czasie trwania genewskich targów motoryzacyjnych w tym roku Nissan po raz pierwszy zaprezentował europejskiej publiczności samochód marki Infiniti, a wszystko dlatego, że marka jest właśnie wprowadzana na rynki starego kontynentu. Infiniti to, stworzona w 1989 roku na wzór firmy Acura (marka premium należąca do Hondy), marka koncernu Nissan mająca oferować samochody i luksusowe i premium na rynku ameryki północnej.

Pierwszym modelem była luksusowa limuzyna Infiniti Q45 wyposażona w silnik V8 4,5 litra o mocy 278 KM. Miał on nawiązać bezpośrednią konkurencję z Lexusem LS400, Audi V8 i amerykańskimi limuzynami marki Lincoln i Cadillac. W późniejszym okresie dołączyły mniejsze modele osobowe i klasy SUV. Mimo że tą markę stworzono z myślą o rynku amerykańskim, to jednak nieobecność w Europie jest dla niej rezygnacją z pokaźnego kawałka tortu.

Lexus, główny konkurent Infiniti, sprzedał w Europie w zeszłym roku 56000 samochodów. Nic więc dziwnego, że Nissan w końcu zdecydował się też na nim zaistnieć. Samochody Infiniti były do tej pory obecne w Polsce jedynie za sprawą prywatnego importu ze Stanów Zjednoczonych. Dużą popularność, jak na ten wariant importu, zyskał poprzedni model FX, pomimo dostępności w naszych salonach podobnego SUV-a, Nissana Murano. Klienci, którym bardziej przypadła do gustu sylwetka Infiniti FX, teraz będą mogli kupić go na miejscu.

Infiniti Europe, najnowsza na rynku europejskim marka samochodów luksusowych, kilka miesięcy temu ogłosiła współpracę z Grupą PGD, jako swoim dystrybutorem na polskim rynku. Centrum Infiniti Warszawa rozpoczyna swoją działalność w październiku br., od razu oferując gamę czterech ekscytujących, pięknych i frapujących modeli wysokiej klasy.

Są to dwa wyróżniające się samochody terenowe - nowy luksusowy terenowy coupé EX37 i opisany już w poprzedniej części artykułu, luksusowy sportowo-terenowy FX, oraz zbierające nagrody modele G37 i G37 Coupe. Każdy z nich został zaprojektowany dla wyjątkowych potrzeb polskich i europejskich klientów i dostosowany do ostrych norm jakości i szczególnych warunków jazdy.

Infiniti EX
EX37 to kolejna tegoroczna nowość Infiniti, a zarazem mniejszy pojazd typu crossover w gamie japońskiej firmy, co nie oznacza wcale, że mały. Z długością wynoszącą 4,63 m i rozstawem osi równym 2,8 m nie ma się czego wstydzić w porównaniu z europejskimi SUV-ami innych producentów. Do napędu EX37 wykorzystano silnik V6 o mocy 320 KM, który współpracuje z siedmiobiegową przekładnią automatyczną z możliwością wyboru przełożeń przełącznikami przy kierownicy. Prędkość maksymalna tego reprezentacyjnego pojazdu sportowego to aż 240 km/h, do setki przyśpiesza zaś w czasie 6,2 s.

Pojazd korzysta z tego samego zaawansowanego systemu napędu na cztery koła co większy FX, a to gwarantuje dobrą trakcję w każdych warunkach pogodowych. W wyposażeniu standardowym otrzymamy m.in. 6 airbagów, dwustrefową klimatyzację czujnik deszczu, tempomat, system audio z siedmioma głośnikami, elektrycznie regulowane przednie fotele i składane oparcie tylnej kanapy. W ofercie znajdziemy także model GT w jeszcze bogatszej specyfikacji.

Infiniti G37
G37 to klasyczna limuzyna klasy wyższej z tylnym napędem lub opcjonalnie z napędem na obie osie. To auto przeznaczone zarówno dla osób, które lubią prowadzić, jak i dla tych chętniej zajmujących tylną kanapę. Infiniti G ma długość 4,77 m i rozstaw osi wynoszący aż 2,85 m. Pod maską znalazł się znany silnik V6 o pojemności 3,7 litra i mocy 320 KM, który w zależności od wersji rozpędza usportowioną limuzynę do setki w czasie 5,8-5,9 s.

Jak przystało na przedstawiciela segmentu luksusowych sedanów, zamawiając go można wybierać między sześciobiegową skrzynią manualną i siedmiobiegowym automatem z opcją zmiany sekwencyjnej. G37 ma także duży 450-litrowy bagażnik i świetne wyposażenie standardowe, wśród którego znajdziemy m. in. 6 airbagów, dwustrefową klimatyzację, czujnik deszczu i parkowania, tempomat, system audio z siedmioma głośnikami, wielofunkcyjną kierownicę (elektrycznie regulowaną), rękaw do przewożenia nart i reflektory biksenonowe. Lista opcji jest długa.

Infiniti G37 Coupé
G37 Coupé to auto dla indywidualistów, którzy cenią sobie dynamiczną jazdę i przede wszystkim wygląd zewnętrzny pojazdu. Ten model to typowy przedstawiciel klasy dwudrzwiowych sportowych aut 2+2, którego rozstaw osi wynosi aż 2,85 m. Wersja Coupe jest krótsza od sedana G37, na bazie którego powstała, tylko o 100 mm. Czym różni się od innych pojazdów tego typu? Ma układ skrętu wszystkich czterech kół - nie pokonuje więc zakrętów, ale je wręcz pożera. Oczywiście jak przystało na przedstawiciela luksusowych pojazdów dwudrzwiowych, G37 Coupé ma napęd na tylne koła.

Dodajmy do tego wysoką prędkość maksymalną równą 250 km/h i tylko 5,9 s., które dzielą to auto od osiągnięcia prędkości 100 km/h. Moc silnika to imponujące 320 KM, zaś dostępna opcjonalnie automatyczna przekładnia ma aż siedem biegów i może pracować w trybie manualnym. Standartowo G37 Coupé ma - jak przystało na sportowca - sześciobiegową przekładnię ręczną. Wyposażenie jest oczywiście kompletne.

Najistotniejsze zmiany w porównaniu do modeli z rynku amerykańskiego:

Automatyczna skrzynia biegów
· przeprogramowanie adaptacyjnego układu sterowania zmianą biegów w nowej siedmiostopniowej automatycznej przekładni tak, by zredukować nierówność pracy i zapobiec niepożądanym zmianom przy pokonywaniu zakrętów lub wjeżdżaniu pod górę: w rezultacie automat odzwierciedla zachowanie manualnej skrzyni biegów
· precyzyjne dostrojenie momentów zmiany przełożeń, żeby zapewnić większe zróżnicowanie w trybach pracy skrzyni (tryb standardowy i sportowy)
· ograniczenie poślizgu dzięki zmodyfikowanemu systemowi lockup i zastosowaniu hamowania silnikiem dla większej kontroli nad pojazdem
· skoncentrowanie się na ekonomicznym zużyciu paliwa, poprzez zastosowanie siódmego przełożenia z nadbiegiem, przydatnego podczas dalekich podróży.

Manualna skrzynia biegów
· lżej działające sprzęgło
· zmniejszenie drgań dźwigni zmiany biegów.

Podwozie/prowadzenie
· zmiana ustawień amortyzatorów, sprężyn oraz ulepszenie tulei wahaczy
· skorygowanie ustawień amortyzatorów uwzględniające wyższe średnie prędkości (>160 km/h) i nawierzchnie europejskich dróg
· przywrócenie elektronicznych amortyzatorów (FX), dla sprostania europejskim oczekiwaniom dotyczącym komfortu jazdy
· przeprogramowanie systemu stabilizacji toru jazdy (ESP), dla zwiększenia płynności reakcji samochodu.

Silniki
· nowe oprogramowanie silników V6 i V8 w celu dostosowania ich do normy emisji spalin Euro 5.

Układ kierowniczy
· reakcje układu kierowniczego zostały zmienione tak, by mogły poradzić sobie z wyższymi średnimi prędkościami, szczególnie w przypadku modeli sportowych wyposażonych w aktywny system skrętu wszystkich kół
· w rezultacie otrzymano maksymalną stabilność przy wysokich prędkościach i zmniejszono prawdopodobieństwo ostrych reakcji na niewielkie ruchy kierownicą podczas szybkiej jazdy (syndrom "kichnięcia").

Hamulce
· większe tarcze dla bardziej wydajnego odprowadzania ciepła,
· unikalne 18-calowe koła ze stopu metali lekkich mogące pomieścić większe zaciski hamulców (18 cali w G37 i 20 cali w FX37)
· miększy pedał hamulca, tak by łatwiej można dozować siłę hamowania.

Komfort akustyczny
· doskonalsze tłumienie hałasu przy wysokich prędkościach dzięki: nowym uszczelkom w drzwiach, przeprojektowanym ramionom wycieraczek, ulepszonej izolacji akustycznej w słupku A, dodatkowemu materiałowi pod nogami kierowcy i pasażera, wygłuszającemu hałas wytwarzany przez koła samochodu, dodatkowa izolacja silnika, dla zniwelowania poziom hałasu przy wyższych prędkościach obrotowych, stuningowanie układu wydechowego tak, by uatrakcyjnić dźwięk podczas przyspieszania; mimo wykorzystania do jego budowy tych samych materiałów co w wersjach amerykańskich, dźwięk tłumika odmian europejskich jest unikatowy.

Jakość wykończenia
· grubsze o 40 procent dywaniki we wszystkich modelach
· przeprojektowane progi drzwiowe
· nowe satynowe chromowane wewnętrzne klamki pasujące do dźwigni zmiany biegów
· matowe skórzane wykończenie pasujące do paneli drzwiowych
· poprawione przełączniki do ogrzewania i wentylowania foteli
· ulepszone wyświetlacze zestawu wskaźników deski rozdzielczej.

Komfort
· szersze poduszki foteli sportowych gwarantujące lepsze podparcie, dzięki regulowanym bokom oparcia
· poprawione ustawienia czujników parkowania – zmniejszona odległość, przy której rozlega się ostrzegawczy sygnał dźwiękowy
· poprawione ustawienia adaptacyjnych lamp przednich: pełna funkcjonalność przy najwyższych prędkościach
· skuteczniejsze pióra wycieraczek i ulepszony spryskiwacz – dostosowane do wyższych średnich prędkości.

Pozostałe zmiany:
· zmieniony bagażnik: pod podłogą miejsce na apteczkę i trójkąt ostrzegawczy
· nowe symbole graficzne na desce rozdzielczej (zastąpiły angielskie napisy)
· miejsce na tablice rejestracyjne przystosowane do europejskich wymiarów.

Infiniti
229000 PLN