Studyjny twin up! - miejskie auto z hybrydą plug-in

09.01.2014 12:37

Na Tokio Motor Show Volkswagen zaprezentował studyjnego twin up! Czteroosobowe auto z systemem hybrydowym plug-in zużywa w cyklu mieszanym 1,1 litra paliwa na 100 kilometrów.

 

 

Największy europejski producent samochodów konsekwentnie rozszerza paletę modeli z alternatywnymi napędami. Podczas najważniejszych azjatyckich targów motoryzacyjnych w Tokio Volkswagen zaprezentował studyjny model twin up!.

 

 

To pierwsza hybrydowa wersja popularnego miejskiego modelu up!. Części systemu napędowego - silnik wysokoprężny, silnik elektryczny i przekładnia dwusprzęgłowa DSG - są takie same, jak w najoszczędniejszym samochodzie świata - XL1.

 

 

Z przodu w twin up! znajduje się układ napędowy o mocy systemowej 55 kW. Składa się on z 0,8-litrowegoTDI (35 kW), silnika elektrycznego (35 kW), 7-biegowej DSG i układu elektroniki mocy.

 

 

Z tyłu, pod tylną kanapą i bagażnikiem, umieszczono baterię litowo-jonową o pojemności 8,6 kWh, akumulator 12V dla sieci elektrycznej samochodu oraz zbiornik paliwa o pojemności 33 litrów.

 

 

Studyjny model zużywa w znormalizowanym cyklu mieszanym NEFZ tylko 1,1 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 27 g/km. Z napędem czysto elektrycznym twin up! może przejechać 50 kilometrów i nie wymaga od kierowcy żadnych kompromisów.

 

 

Przyspiesza do 60 km/h w 8,8 sekundy, w trybie hybrydowym rozwija prędkość maksymalną 140 km/h. Moment obrotowy twin up! jest bardzo wysoki jak na mały samochód - wynosi 215 Nm. Kierowca decyduje przy tym sam, kiedy chce jechać tylko na prąd. Wystarczy, że wciśnie przycisk e-mode.

 

 

Zaprezentowany w Tokio model studyjny pokryty jest specjalnym, mieniącym się lakierem Sparkling White z domieszką błękitnych "wiórków szklanych". Także wnętrze, w którym dominuje kolor Ceramic, jest jasne i przyjazne.

 

 

 

 

 

Volkswagen