Światowa premiera GTI Roadster: wirtualny super GTI z gry Sony PS3 stał się rzeczywistością

03.06.2014 10:50

Zlot GTI nad Wörthersee to kultowa impreza dla wszystkich fanów motoryzacji. W dniach 28 - 31 maja austriackie Reifnitz stało się mekką dla ponad 150 tysięcy miłośników GTI. Tradycyjnie największą atrakcją zlotu jest światowa premiera studyjnego samochodu GTI Roadster, zaprojektowanego przez inżynierów i stylistów Volkswagena specjalnie na tę okazję.

 

 

- Podczas zlotu GTI nad Wörthersee Volkswagen zaprezentował GTI Roadster o mocy 503 KM, stworzonego dla gry Gran Turismo 6
- Kolejna premiera: studyjny sportowy Golf R 400

 

 

Prezentowany w tym roku model jest rezultatem współpracy między Volkswagenem i Sony Computer Entertainment i został stworzony dla gry Gran Turismo 6 na Sony PS3. Volkswagen przeniósł GTI Roadster, Vision Gran Turismo ze świata wirtualnego w rzeczywisty. Najnowsze auto z kultowej serii modeli z Wolfsburga przyspiesza do 100 km/h w 3,9 sekundy.

 

 

W tym roku nad Wörthersee zaprezentowany został także wyjątkowy Golf GTI, o którego tuning zadbali uczniowie Volkswagena. 29 maja o godzinie 13.00 Volkswagen zaprezentował największą atrakcję tegorocznego zlotu GTI - przeniesionego z gry na PS3 do realnego świata GTI Roadster. GTI Roadster, Vision Gran Turismo jest samochodem sportowym z najwyższej półki.

 

 

To otwarte, dwuosobowe auto jest napędzane silnikiem V6 biturbo 3,0 l. o mocy 370 kW/503 KM. Potężna moc silnika TSI jest przenoszona na wszystkie koła (napęd 4MOTION) o rozmiarze 20 cali, przez 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową (DSG). Na przyspieszenie do 100 km/h ten ważący 1420 kg samochód sportowy potrzebuje zaledwie 3,6 sekundy.

 

 

Zespół designerów pod kierownictwem Klausa Bischoffa stworzył GTI Roadster jako rozwinięcie wizualnej koncepcji przedstawionego w 2013 roku nad Wörthersee studyjnego Design Vision GTI. Największe podobieństwa między tymi dwoma koncepcyjnymi autami widoczne są w obrębie słupków C i progów, które zostały wysunięte na zewnątrz nadwozia. Uwagę zwraca także duże tylne skrzydło pokrytego czerwonym metalicznym lakierem modelu GTI oraz drzwi otwierające się w górę i do przodu.

 

 

GTI Roadster ma zdecydowanie krótszy rozstaw osi (2494 mm), niż seryjne GTI i Design Vision GTI. Ze względu na niewielką wysokość (1090 mm) i ekstremalną szerokość w stosunku do wysokości (1894 mm), proporcje są wyjątkowo sportowe. Także z tyłu nadwozia styliści postawili na trójwymiarowość płaszczyzn. We wnętrzu GTI Roadster, zgodnie z zasadami obowiązującymi w samochodach wyścigowych, projektanci świadomie zrezygnowali z elementów dekoracyjnych i wyrazistej kolorystyki.

 

 

 

 

Volkswagen
Tagi: