up! - kompaktowy, miejski samochód dla czterech osób

04.10.2011 18:19

Nowy Volkswagen up! oferuje na powierzchni 3,54 x 1,64 metra maksymalną ilość miejsca i najwyższą funkcjonalność. up! jako pierwszy samochód w swojej klasie debiutuje z funkcją awaryjnego hamowania w ruchu miejskim.

 

 

Volkswagen stworzył nowy, mały, miejski samochód up!. Na minimalnej powierzchni oferuje on maksymalną ilość miejsca, absolutnie wystarczającą dla czterech osób. Stworzony do poruszania się po mieście mały up! jest całkowicie nową konstrukcją. W pierwszej kolejności pojawi się w Europie, potem sukcesywnie w innych krajach na kolejnych kontynentach.

 

 

Sprzedaż rozpocznie się w grudniu, zależnie od budżetu i potrzeb będzie można wybrać jedną z trzech wersji. Podstawowa to take up!, druga wersja zorientowana na komfort to move up! i najwyższa: high up!. W momencie wprowadzania na rynek dostępne będą dodatkowo dwa wyjątkowe modele bazujące na wersji high up!, mianowicie up! black i up! white.

 

 

Nowa generacja silników
W modelu up! zadebiutuje nowa generacja trzycylindrowych silników benzynowych. Mają one moc 44 kW/60 KM i 44 kW/75 KM. Średnie zużycie paliwa w wersji BlueMotion Technology (m.in. system Start-Stop) wynosi 4,2 l/100 km (60 KM) i 4,3 l/100 km (75 KM). Oba jednolitrowe silniki emitują poniżej 100 g/km CO2.

 

 

W późniejszym terminie ofertę wzbogaci silnik zasilany gazem o mocy 50 kW/68 KM. Średnie zużycie gazu wynosi 3,2 kg/100 km i odpowiada wartości CO2 na poziomie 86 g/km. W wersji z BlueMotion Technology wersja napędzana gazem będzie emitowała zaledwie 79 g/km CO2. Na 2013 rok zaplanowany jest także up! z napędem elektrycznym.

 

 

Automatyczne hamowanie
up! to pierwszy "maluch" z funkcją awaryjnego hamowania w ruchu miejskim. Ważnym, nowym rozwiązaniem technologicznym w dziedzinie bezpieczeństwa jest opcjonalna funkcja awaryjnego hamowania w mieście. Aktywuje się ona automatycznie przy prędkości poniżej 30 km/h i za pomocą czujnika laserowego rozpoznaje niebezpieczeństwo kolizji.

Zależnie od prędkości i sytuacji funkcja hamowania awaryjnego może zminimalizować skutki wypadku, a w niektórych przypadkach pozwoli nawet uniknąć zderzenia. W tym segmencie aut up! jest jedynym samochodem oferowanym z funkcją awaryjnego hamowania w ruchu miejskim.

 

 

Wymiary i design idealne dla współczesnych metropolii
up! ma ekstremalnie długi rozstaw osi. Z długością 3,54 metra i szerokością 1,64 metra up! należy do najmniejszych czteroosobowych samochodów. Jego wysokość to 1,48 metra. Na długość auta składają się zaskakująco małe zwisy - przedni i tylny, oraz bardzo długi rozstaw osi (2,42 metra). Taki układ nadwozia pozwala maksymalnie wykorzystać przestrzeń.

 

 

Zdaniem Klausa Bischoffa, szefa designu marki Volkswagen - Idealną formą dla małego samochodu pod względem ekonomii przestrzennej byłby prostopadłościan. W up! udało nam się zamienić kostkę w fascynująco czystą i sympatyczną bryłę auta, nie tracąc przy tym z oczu kwestii optymalnego wykorzystania przestrzeni. Jest to mocny, mały samochód z bardzo krótkimi zwisami, długim rozstawem osi i szerokim rozstawem kół.

 

 

Bezkompromisowo wykorzystana przestrzeń
Mały olbrzym: Jeden z najdłuższych rozstawów osi w klasie wraz z przesuniętym daleko do przodu silnikiem pozwala na nadzwyczaj dobre wykorzystanie przestrzeni. W tym kompaktowym samochodzie, może podróżować kierowca, pasażer siedzący z przodu i dwóch pasażerów z tyłu. O dużej ilości miejsca w up! świadczy chociażby jego bagażnik - 251 litrów to znacznie powyżej średniej w tej klasie aut. Po całkowitym złożeniu tylnej kanapy pojemność wzrasta nawet do 951 litrów.

 

 

Wnętrze, które sprawia przyjemność
Wiele kolorów we wnętrzu: Wnętrze zostało zaprojektowane bardzo czysto i przejrzyście. Nowy Volkswagen oferuje wiele przemyślanych szczegółów, przyjemną dla oka stylistykę oraz jakość, której poziom znacznie wykracza poza ten segment samochodów. Szczególnie atrakcyjna jest Dash Pad - deska rozdzielcza z elementami obsługowymi przed kierowcą i pasażerem. W zależności od wersji wyposażenia jest ona pokryta lakierem dekoracyjnym lub w kolorze nadwozia.

 

 

Mobilne informacje: maps + more - Personal Infotainment Device (PID)
Absolutną nowością w Volkswagenie jest system maps + more - Personal Infotainment Device (PID). Dla up! opracowane zostało specjalne rozwiązanie, które pozwoliło na utrzymanie systemu nawigacyjnego, telefonicznego, informacyjnego i muzycznego, na możliwie jak najniższym poziomie cenowym. Razem z Navigon, wiodącym producentem systemów nawigacyjnych, powstało, opracowane specjalnie dla up!, niedrogie rozwiązanie - maps + more.

 

 

Inaczej niż wiele podobnych systemów, maps + more łączy się z siecią wewnętrzną samochodu. Z jednej strony można sterować nawigacją, telefonem i radiem przy użyciu ekranu dotykowego PID, mocowanego nad konsolą środkową, z drugiej strony na ekranie tym wyświetlane są ważne informacje dotyczące samochodu, na przykład z systemu ParkPilot (odległość od przeszkód). Aplikacje opracowane specjalnie dla up! pozwalają rozszerzyć spektrum funkcji maps + more odpowiednio do potrzeb.

 

 

Wypowiedzi Zarządu i stylistów na temat nowego Volkswagena up!

Prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG
- Nasz nowy "maluch" w wyjątkowy sposób odzwierciedla to, co najważniejsze w marce Volkswagen: czysty design, maksymalną przestrzeń na minimalnej powierzchni, jakość i zamiłowanie dla każdego detalu i naturalnie niezliczone innowacje.

- Up! jest prawdziwym Volkswagenem zgodnym z duchem naszych czasów, szczególnie jeżeli chodzi o kwestię ekologii. Dlatego w tym samochodzie wprowadzamy nową generację wysokoefektywnych trzycylindrowych silników benzynowych. Dlatego w przyszłym roku dołączymy silnik na gaz ziemny emitujący tylko 79 g CO2/km. Dlatego Volkswagen wchodzi w 2013 roku swoim up! w erę samochodów elektrycznych.

- Up! Blue-e-Motion będzie 'DAS Auto' z napędem elektrycznym dla dużych miast - dopracowanym technicznie, sprawdzającym się w codziennej eksploatacji i osiągalnym finansowo.

 

 

dr Ulrich Hackenberg, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Rozwoju
- Wszystkie silniki up! są nowymi konstrukcjami. To kompaktowe i lekkie silniki o niewielkim tarciu wewnętrznym i doskonałej efektywności. Dowodzi tego szczególnie wersja podstawowa o mocy 60 KM z BlueMotion Technology: średnie zużycie paliwa 4,2 litra mówi samo za siebie.

- Z napędem na gaz ziemny EcoFuel uzyskujemy fantastycznie niskie wartości zużycia paliwa i emisji, bez stosowania drogiej dla małego samochodu techniki hybrydowej. Najoszczędniejsza wersja up! EcoFuel będzie emitowała 79 g/km CO2. To naprawdę dobry wynik.

 

 

- Z długością 3,54 metra up! należy do najmniejszych czteroosobowych samochodów. Ale wewnątrz jest olbrzymem! To nie jest żaden cud: jeden z najdłuższych rozstawów osi w segmencie razem z kompaktowym i przesuniętym daleko do przodu silnikiem i nowymi osiami umożliwiają nadzwyczaj dobre wykorzystanie przestrzeni.

- Chcieliśmy zastosować w up! rozwiązanie infotainment, które nie byłoby zbyt drogie i mogło być aktualizowane zawsze do najnowszego poziomu. Dlatego Volkswagen wraz z Navigon opracował maps+more. Powstał przenośny system, który integruje się z siecią wewnętrzną samochodu. I to właśnie różni maps+more od innych systemów mobilnych.

 

 

Christian Klingler, Członek Zarządu Volkswagen AG ds. Sprzedaży
- Up! to czteroosobowe miejskie auto o wyjątkowej charyzmie. Spełnia wszystkie wymagania.

Walter de Silva, główny designer Volkswagen AG
- Up! udowadnia, że wielkość nie wyraża się w wymiarach czy mocy. Wielkość up! leży w jego charakterze: zgodności z zasadami zrównoważonego rozwoju i autentyczności, połączonych z bardzo sympatycznym wyglądem.

- Up! to przyszłość mobilności. Warunki ramowe dla indywidualnego transportu nie staną się lżejsze. Korzystanie z zasobów naturalnych i odpowiedzialność za środowisko wymagają zmiany myślenia producentów i użytkowników. Naszym zadaniem jest przedstawienie klientom optycznie atrakcyjnej oferty, która pozwoli im realizować nowe wymagania. Up! jest esencją tej idei. Młody, sympatyczny, ekologiczny i szczery samochód.

 

 

Klaus Bischoff, główny designer marki Volkswagen
- Moją ulubioną częścią up! jest przód, jego "twarz". Bez wątpienia prawdziwy Volkswagen, ale jednocześnie zupełnie indywidualna osobowość. Up! "uśmiecha" się bardziej, niż inne modele. Up! jest po prostu sympatyczny i sympatycznie prosty!

- Wnętrze up! jest bardzo czyste i ma logiczny układ. Forma i funkcja, jak zawsze w Volkswagenach, łączą się w całość, która czyni jazdę samochodem łatwiejszą i przyjemniejszą.

 

 

 

 

 

Volkswagen
Tagi: