VW Golf GTI Edition 35 - model jubileuszowy i premiery studyjnych GTI Cabrio i R Cabrio

06.06.2011 13:42

Na największym na świecie, legendarnym już spotkaniu fanów GTI nad Wörthersee, miała miejsce premiera nowego modelu Volkswagena - Golf GTI Edition 35, zaprezentowano także auta studyjne oraz nowe elementy wyposażenia dodatkowego. 35. urodziny Golfa GTI zainspirowały Volkswagena do stworzenia specjalnego, jubileuszowego modelu - Edition 35. Samochody z tej serii będzie można zamawiać w Polsce pod koniec tego roku.

 

Golf GTI Edition 20

 

Zlot GTI odbył się w dniach 1 - 4 czerwca, i jak zwykle cieszył się olbrzymią popularnością wśród fanów marki Volkswagen. Nowy Volkswagen Golf GTI Edition 35 wystąpił tam w towarzystwie innych znanych modeli jubileuszowych, takich jak Edition 20, Edition 25 czy Edition 30. Zaprezentowane zostały także, jako modele studyjne, Golf GTI Cabrio oraz Golf R Cabrio. Te niezwykłe kabriolety pokazują, jak duży potencjał tkwi w Golfie.

 

Golf GTI Edition 25

 

Golf GTI Edition 35
Kiedy latem 1976 roku, kiedy rozpoczęto produkcję pierwszego Golfa GTI nikt nie przypuszczał, że 35 lat później model ten będzie miał olbrzymią rzeszę fanów, że silniki osiągną moc ponad 200 KM, i że do 2011 roku sprzedanych zostanie niemal dwa miliony egzemplarzy. Z okazji 35. rocznicy Volkswagen zaprezentował jubileuszowy model Edition 35.

 

Golf GTI Edition 30

 

GTI już od dawna jest autem kultowym i funkcjonuje jako niezależna marka. Historia sukcesu tego sportowego modelu Volkswagena trwa nieprzerwanie od momentu debiutu pierwszego Golfa GTI w 1976 roku. Takim okrągłym rocznicom od zawsze towarzyszyły specjalne jubileuszowe edycje Golfa. Volkswagen kontynuuje tę tradycję wprowadzając na rynek Golfa GTI Edition 35.

 

Golf GTI Edition 30

 

Harmonijna koncepcja designu tego auta łączy klasyczne elementy GTI z elementami wyposażenia przygotowanymi specjalnie z myślą o Edition 35. Zmienione elementy zewnętrzne i wnętrze świadczą o wyjątkowym charakterze tego samochodu. Logo z liczbą "35" znajduje się na błotnikach, listwach progowych, zagłówkach i na siedziskach. Ukoronowaniem, dopracowanej do najdrobniejszych szczegółów koncepcji, są metalowe breloczki do kluczy wykonane z wysokiej jakości materiałów.

 

Golf GTI Edition 35

 

Poza indywidualnym wyposażeniem wersja specjalna zwraca na siebie uwagę także silnikiem o zwiększonej mocy 235 KM (model seryjny - 210 KM), który zapewni kierowcom jeszcze więcej emocji podczas jazdy. Najmocniejszy Golf GTI osiąga moc 235 KM (25 KM więcej niż standardowa wersja) i rozpędza się do 247 km/h. Sprint do pierwszej setki zajmuje mu 6,6 sekundy. W GTI sportowe osiągi szły w parze z niewielkim zużyciem paliwa, tak jest i tym razem, jubileuszowy model zużywa 8,1 l/100 km, wersja z DSG jest jeszcze oszczędniejsza, spalanie wynosi 8 l/100 km. Wartości te czynią Golfa GTI Edition 35 jednym z najoszczędniejszych sportowych samochodów w swojej klasie mocy.

 

Golf GTI Edition 35

 

Golf GTI Cabrio Concept
Koncepcyjny Golf GTI Cabrio, który miał swoją światową premierę nad Wörthersee, jest pierwszą fabryczną otwartą wersją legendarnego modelu, jakim jest GTI. Powodów, aby stworzyć ten ekstremalnie dynamiczny model studyjny nie brakuje - w 2011 roku Golf GTI obchodzi 35. urodziny, w 2011 roku legendarny zlot GTI nad Wörthersee odbywa się po raz 30., a rok 2011 jest rokiem nowego Golfa Cabrio.

 

Golf GTI Edition 35

 

Pod względem optycznym, pokryty jaskrawoczerwonym lakierem Firespark Metallic, GTI Cabrio podąża własnymi drogami. Istotne znaczenie mają dodatkowe elementy, pokryte czarnym, błyszczącym lakierem "fortepianowym". Wystarczy spojrzeć na przedni i tylny spojler albo na progi przypominające splittery samochodów wyścigowych, aby stwierdzić, że dobudowane elementy są z jednej strony filigranowe i lekkie, jednocześnie jednak masywne i sprawiające wrażenie, jakby były odlane jako jedna całość.

 

Golf GTI Edition 35

 

Reflektory przeciwmgielne tego Golfa ustąpiły miejsca wlotom powietrza do chłodzenia sportowego układu hamulcowego. Patrząc z boku na pozbawionego dachu GTI wzrok przyciągają czarno-srebrne, 19-calowe koła ze stopu metali lekkich typu Glendale z oponami w rozmiarze 235. Wypełniają one całe nadkola, ponieważ zastosowanie sportowego zawieszenia spowodowało obniżenie nadwozia. Z pewnością każdy zauważy także zaciski hamulców w kolorze czerwonym Tornado z czarnym logo GTI.

 

Golf GTI Edition 35

Golf GTI Cabrio Concept

 

Wnętrze studyjnego modelu zostało uszlachetnione aplikacjami Black Strip i siedzeniami pokrytymi skórą Nappa z czerwonym logo GTI na zagłówkach. Sportowy kontrast tworzą szwy między poszczególnymi płaszczyznami skóry w kolorze czerwonym Flashrot lub popielatym Kristallgrau. Do stylistyki siedzeń dopasowane są dwukolorowe poszycia drzwi.

 

Golf GTI Cabrio Concept

 

Zarówno wewnętrzne powierzchnie tapicerki drzwi, jak i obszyta skórą kierownica i dźwignia hamulca ręcznego ozdobione są delikatnymi, czerwonymi szwami. Doskonale korespondują z nimi czerwone brzegi czarnych pasów bezpieczeństwa i czarno-czerwone obramowania dywaników. Osiągi jezdne kabrioletu z silnikiem GTI o mocy 155 kW/210 KM są w pełni porównywalne z osiągami GTI z zamkniętym nadwoziem: prawie 240 km/h i siedem sekund do 100 km/h. Po prostu prawdziwy GTI!

 

Golf GTI Cabrio Concept

 

Golf R Cabrio Concept
Niedawno Volkswagen zaprezentował nowego Golfa Cabrio, a styliści i inżynierowie z Volkswagen R GmbH już stworzyli ekstremalnie sportowy wariant tego modelu: Golfa R Cabrio Concept. Podobnie jak jego krewniak z zamkniętym nadwoziem, także studyjny kabriolet o mocy 199 kW/270 KM osiąga 100 km/h w czasie poniżej sześciu sekund. Identyczna jest też prędkość maksymalna: 250 km/h. Zatem Golf R Cabrio jest najszybszym Golfem bez dachu w historii. Maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm jest dostępny już od 2500 obr./min.

 

Golf R Cabrio Concept

 

Podobnie jak klasyczny Golf R, także kabriolet został obniżony o 25 milimetrów. 17-calowe hamulce z wentylowanymi tarczami na wszystkich kołach i niebieskimi sportowymi zaciskami (z logo R) gwarantują wysoką skuteczność hamowania. Golfa R Cabrio Concept wyposażono w 19-calowe obręcze ze stopu metali lekkich typu Talladega z oponami o rozmiarze 235.

 

Golf R Cabrio Concept

 

Wnętrze Golfa R Cabrio Concept ma również odpowiednio sportowy charakter. Uwagę zwraca przede wszystkim "wyścigowy" fotel kubełkowy pokryty granatową skórą, połączoną z wysokiej jakości skórą Nappa w kolorze Puregrey. Oparcia foteli kubełkowych pokryte są czarnym lakierem o wysokim połysku, a kontrast kolorystyczny tworzą obszycia i ozdobne szwy. Aplikacje z Carbonu podkreślają sportową koncepcję tego modelu.

 

Golf R Color Concept

 

Golf R Color Concept
Volkswagen zaprezentował nad Wörthersee jeszcze dwie inne koncepcyjne wersje Golfa R. Podobnie jak klasyczny Golf R i zaprezentowany Golf R Cabrio, także dwa Golfy R Color Concept są napędzane mocnym i bardzo efektywnym 2-litrowym silnikiem z turbodoładowaniem o mocy 199 kW/270 KM.

 

Golf R Color Concept

 

Pierwsza wersja Golfa R Concept wyróżnia się polerowanymi, 19-calowymi obręczami kół ze stopu metali lekkich typ Talladega w kolorze popielatym Velvet Grey Metallic, pomarańczowymi zaciskami hamulców i obudowami lusterek z Carbonu. Samochód wyposażony jest w doskonale dopasowane kubełkowe fotele. Części zewnętrzne pokryte są czarną skórą Nappa, przeszyta poprzecznie część środkowa siedziska i oparcia wykonana jest z jaśniejszej skóry Pure Grey, natomiast skorupa oparcia pokryta jest czarnym lakierem "fortepianowym".

 

Golf R Color Concept

 

Delikatny kontrast tworzą obszycia po bokach siedziska i zagłówka, w których można odnaleźć pomarańczowy kolor zacisków hamulców. Aplikacje we wnętrzu wykonane są z Carbonu. Ten sam materiał zastosowano także na kierownicy, dźwigni zmiany biegów oraz listwach na progach.

 

Golf R Color Concept

 

Drugi model Golfa R Concept pokryty jest lakierem Aplomb Blue. Nowe w ofercie Golfa 19-calowe koła Glendale są srebrne (Brillantsilber). Obudowy lusterek zewnętrznych, aplikacje we wnętrzu, skorupa foteli oraz listwy na progach wykonane są z Carbonu.

 

 

 

 

Volkswagen