Audi Carbon Ski concept: lekko i minimalistycznie w sportach zimowych

16.03.2011 14:20

Połączenie wiedzy ze sportu motorowego i narciarstwa umożliwiło opracowanie perfekcyjnych nart dla pasjonatów tego sportu. Audi Carbon Ski concept to estetyczny produkt sportowy, którego purystyczna stylistyka koncentruje się całkowicie na wartościowym materiale - włóknie węglowym.

 

 

Studyjny model nart, zaprojektowany i wyprodukowany w Audi Konzept Design München, podobnie jak samochód wyścigowy, mogą opanować tylko najlepsi. Dlatego szef zespołu stylistów Wolfgang Egger rozpoczął, razem ze specjalistami od narciarstwa z Head, prace nad produkowanymi seryjnie nartami. Narty Audi Carbon mają być już dostępne w sezonie zimowym 2011/1012.

 

 

Podstawowe cechy charakterystyczne Audi CarbonSki concept:


* Włókno węglowe: materiał o rewelacyjnych właściwościach
* Transfer technologii: narciarstwo - sport motorowy
* Stylistyka: żadnych zbytecznych linii i aplikacji

 

 

Na wszystkich etapach prac decydujący był transfer technologii z modelu studyjnego nart do produktu seryjnego. Warstwa zewnętrzna z odpornego włókna węglowego pokrywa elementy z aluminium, tytanu i drewna. Z wagą 1550 g, przy długości 170 cm, powstające narty mają być 200 g lżejsze od porównywalnych modeli. Dzięki temu będą bardzo zwrotne.

 

 

Zastosowanie włókna węglowego pozwoliło technikom uzyskać optymalną sztywność i równocześnie zminimalizować skręcanie wzdłużne. Wyjątkowa wytrzymałość, dobre tłumienie drgań i niska waga sprawiają, że narty Audi Carbon to narty carvingowe, które pod każdym względem odpowiadają idei "Przewaga dzięki technice".

 

- Audi od lat jest partnerem i sponsorem Niemieckiego Związku Narciarskiego i dlatego narty Audi to kolejny, logiczny etap tej współpracy. Tak powstał studyjny model nart Audi Carbon Ski concept, którego doskonałe właściwości potwierdzili profesjonalni sportowcy - powiedział Wolfgang Egger, szef stylistów Audi. - Seryjnie produkowane narty bazują na modelu studyjnym i charakteryzują się doskonałymi właściwościami technicznymi. Prosta stylistyka podkreśla techniczny wygląd włókna węglowego.

 

 

Podczas najbardziej znanych na świecie zawodów w narciarstwie alpejskim Hahnenkamm-Rennen 2011 w Kitzbühel oraz w czasie zawodów mistrzostw świata w Garmisch-Partenkirchen 2011 klienci mieli możliwość przetestowania prototypów nart Audi Carbon. Obok wyników wielu testów przeprowadzonych przez specjalistów, również te wyniki przyczynią się do powstania perfekcyjnie przemyślanych nart.

 

 

Audi Carbon Ski concept
Przy projektowaniu nart Audi Carbon Ski concept (2008/2009) Audi korzystało z doświadczeń wynikających z dwudziestoletniej współpracy z Niemieckim Związkiem Narciarskim oraz z doświadczeń ze sportu motorowego. Parametry, które przez wiele lat sprawdzały się w narciarstwie zostały przeanalizowane przy użyciu kompleksowego oprogramowania zaczerpniętego ze sportu motorowego. Wynik to dane konstrukcyjne dla nart z włókna węglowego gwarantujących perfekcyjne właściwości. Eksperci z Niemieckiego Związku Narciarskiego potwierdzili po gruntownych testach wysoką jakość nart Audi Carbon concept.

 

 

Narty to technicznie dopracowany sprzęt sportowy, ale równocześnie estetyczny obiekt. Dlatego ten projekt zrealizowany został w Audi Konzept Design München. Zespołowi młodych, międzynarodowych stylistów udało się przenieść geny stylistyki Audi z samochodu na narty: - Włókno węglowe i aluminium to centralne elementy stylistyki Audi - te szlachetne materiały podkreślają wysoką jakość naszych samochodów - powiedział Egger. - Również stylistyka nart rezygnuje ze zbędnych linii koncentrując się w pełni na materiale.

 

 

- Włókno węglowe dzięki optymalnemu stosunkowi sztywności i wagi wykorzystywane jest w sporcie motorowym - w elementach, które muszą wytrzymywać duże obciążenia, a równocześnie powinny być lekkie. - powiedział Dr Wolfgang Ullrich, szef Motorsport Audi AG.

 

 

W samochodach wyścigowych startujących w DTM i Le Mans, również w nowym R18, kabina kierowcy, tzw. monocoque, wykonana jest z włókna węglowego. - Przy konstrukcji tych elementów z włókna węglowego wykorzystywane są te same obliczenia, co przy opracowaniu Audi Carbon Ski concept - podkreśla Ullrich.

 

 

 

 

 

Audi