Fashion Against AIDS z H&M na festiwalach muzycznych

14.04.2010 17:29

Letni sezon festiwalowy należy do najciekawszych okresów w roku, a teraz również do najbardziej owocnych! 20 maja 2010 roku H&M rozpocznie swoją trzecią kampanię Fashion Against AIDS, tym razem po raz pierwszy oferując kolekcję festiwalową, a 25% wpływów z jej sprzedaży zasili projekty uświadamiające młodzież na temat HIV/AIDS.

 

 

Kolekcja przeznaczona zarówno dla dziewcząt, jak i dla chłopców będzie w sprzedaży w działach Divided i zawierać będzie "kompleksowe" wyposażenie bywalca festiwali – od ubrań i dodatków po namioty i śpiwory, a jej sprzedaż cały czas zasilać będzie fundusze przeznaczone na promowanie idei bezpiecznego seksu.

 

 

– Dla mnie festiwale to miejsca jedyne w swoim rodzaju, stanowią źródło inspiracji, bo łączą muzykę i modę. Słuchanie swoich ulubionych zespołów, spotykanie twórczych ludzi różnych narodowości, odmiennie wyglądających – to dla mnie naprawdę inspirujące. No i bardzo ważne jest uświadamianie ludzi na temat problemu AIDS i HIV. Chcemy wspomóc walkę z tą chorobą przekazując część wpływów ze sprzedaży naszej
kolekcji – mówi Ann-Sofie Johansson, szefowa działu projektów H&M.

 

 

Wizerunek festiwalowy to globalny trend, w którym chodzi o wolność wypowiedzi i wspólne doświadczenia. Festiwale to ucieczka od prawdziwego świata, tutaj moda może przebić się na pierwszy plan.

 

 

 

Moda dziewczęca tego lata oznacza mieszankę rocka z bohemą i elegancją, z odrobiną motywów etnicznych, czyli na przykład dżinsowe szorty czy wzorzyste legginsy do zdobionych tunik, a maxi-sukienkom dodajemy zadziorności zakładając do nich skórzane kurtki. Buty typu gladiatorki, grube bransolety, szerokie paski i naszyjniki z korali dopełniają wizerunek, a słuchawki z nadrukami w motywy plemienne dodają charakteru.

 

 

 

Chłopcy wyglądają, jakby grali w zespole, w obcisłych marynarkach i kurtkach, wyblakłych i połatanych dżinsach i szortach, zdobionych kamizelkach, pulowerach we wzory paisley i nieodzownych rockowych kapeluszach. No i zarówno dla chłopców, jak i dziewcząt są namioty, śpiwory, a nawet składane krzesełka na wypadek, gdyby nieoczekiwani goście dołączyli się do wieczornego ogniska na kempingu.

 


Kolekcja festiwalowa uświetnia trzeci rok wspierania walki z AIDS przez H&M. Jak dotąd zebraliśmy ponad 30 milionów koron szwedzkich. Pieniądze podzielono między kilka organizacji, m.in. Designers Against AIDS (DAA), organizację pozarządową, która podsunęła H&M ideę Fashion Against AIDS, propagującą wiedzę na temat HIV/AIDS wśród młodych ludzi, badającą nowe metody prowadzenia edukacji i kampanii w swoim środowisku.

 

 

Kolejne fundacje to YouthAids, która skupia się na projektach na Haiti i w Rosji, mających na celu zapobieganie rozprzestrzenianiu się HIV/AIDS w regionach stałego zagrożenia, fundacja MTV Staying Alive oraz Fundusz Ludnościowy Narodów Zjednoczonych (UNFPA, the United Nations Population Fund). Przy okazji gromadzenia funduszy na walkę z HIV/AIDS i ofiarowania środków na tak ważne cele, firma H&M ma nadzieję podnieść świadomość młodzieży na temat bezpiecznego seksu.

 


– Fashion Against AIDS razem z H&M to świetna droga dotarcia do milionów młodych osób. Dzięki środkom zgromadzonym w ciągu poprzednich dwóch lat otwieramy w czerwcu 2010 naszą nową placówkę w Antwerpii - International HIV/AIDS Awareness Education Center (IHAEC) - gdzie będziemy uczyć młodych ludzi z całego świata, jak mogą rozpocząć kampanie promujące bezpieczny seks, wykorzystując elementy mody i popkultury.

 

 

Współpraca pod szyldem Fashion Against AIDS otworzyła wiele drzwi przed organizacją DAA i jesteśmy za to bardzo wdzięczni. Bardzo istotne jest nieustanne uświadamianie młodzieży na całym świecie o znaczeniu bezpiecznego seksu – mówi Ninette Murk, założycielka Designers Against AIDS.

 

 

Więcej informacji na temat organizacji non profit Designers Against AIDS znajdziecie na www.designersagainstaids.com.

 

 

 

 

H&M